Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biosfer ve Noosfer II

Dersin Kodu : BY-522

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CENGİZ DARICI
Prof.Dr. CENGİZ DARICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Dünyamız Biosferlerini iyi tanıyarak gelecekte yaşanabilir bir çevre yaratmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Toprak Biyolojisi Laboratuvarının Hedeflerini Ortaya Koymada Bakış Açısı Kazandırmak

Dersin İçeriği : Lab. düzeni ve temizliğinin önemi Laboratuvar güvenliği bilgileri Cam malzeme ve kimyasalların özellikleri ve kullanımlarında dikkat edilmesi gereken konular, Toprak örneklerinin alınma kuralları ve araziden alınması Toprakların analize hazırlanması Toprakların fiziksel analızleri : Tekstür, nem, tarla kapasitesi ve sürekli solma noktası değerlerinin belirlenmesi Toprakların fiziksel analızleri : Tekstür, nem, tarla kapasitesi ve sürekli solma noktası değerlerinin belirlenmesi Toprakların kimyasal özelliklerinin belirlenmesi : pH Toprakların kimyasal özelliklerinin belirlenmesi : kireç Topraklarda karbon tayini Topraklarda azot tayini Topraklarda mineral azot tayinleri Karbon mineralizasyonu için toprakların inkübasyonu (respirasyon yöntemi) Azot mineralizasyonu

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Noosfer nedir? Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
2 Besin Kaynakları azalması ve biyosfer potansiyeli arasındaki ilişkiler Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
3 Besin Kaynakları azalması ve biyosfer potansiyeli arasındaki ilişkiler Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
4 Nüfus Patlaması ve Göçlerin Etkileri Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
5 Nüfus Patlaması ve Göçlerin Etkileri Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
6 Nüfus Patlaması ve Göçlerin Etkileriyle İlgili Çevre Düzenlemeleri Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
7 Biyosfer Kirlililği Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Gelecekteki çevre öngörüleri Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
10 İnsanların Beslenme Umutları Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
11 Nüfus Yoğunluğu, İnsan Hareketliliği ve Arazi Düzenlemelerine Bağlı Sorunlar Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
12 Şehir Ekosistemleri ve Özellikleri Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
13 Şehir Ekosistemleri ve Özellikleri Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
14 Sürdürebilir Doğa ve Yaşam Kalitesi İlişkileri Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
15 Sürdürebilir Doğa ve Yaşam Kalitesi İlişkileri Course notes and articles Ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
16/17 Sonuç ve Değerlendirme Sonuç ve Değerlendirme Sonuç ve Değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  La synthese ecologique, P. Duvigneaud, doin, editeurs Paris, 1974.
 Ekoloji, Çevre Biyolojisi, Ahmet Kocataş, Ege Üniversitesi Matbaası, 1992
 Precis D´ecologie Vegetale, Georges Lemee, Masson, 1978
 Bitki Ekolojisi, Prof. Dr. Mahmut Kılınç, Prof. Dr. H. Güray Kutbay, Palme Yayıncılık, 2007
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 3 80
    Ödev/Proje/Diğer 3 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 4
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 5
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 4
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 4
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 3
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 0
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 3
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 0
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 0
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 0
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 4
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 4
16 Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 0
17 Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 7 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 3 1 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 153
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.12
Dersin AKTS Kredisi: 6