Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Toxic Effects of Metals and Pesticides on Animals

Dersin Kodu : BY-574

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA CANLI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Toxic matter and toxicity
The chemistry of pesticides and heavy metals
Specific toxicity of pesticides
Specific toxicity of heavy metals

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Investigation on the effects of heavy metals and pesticides on animals

Dersin İçeriği : Toxic effects of heavy metals and pesticides are investigated in tissue level in animals especially in fish and crustaceans. Lethal and sublethal terms and basic principles of toxicology are also thought in this course.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Introduction Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
2 Pesticides usage in world-wide Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
3 Contamination of feed by pesticides Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
4 Exposure of non-target organisms Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
5 Basic toxic effects in animal metabolisms Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
6 Specific toxicity of insecticides on animals Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
7 Specific toxicity of Herbicides on animals Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
8 Exam Exam Exam
9 Presantation of homeworks Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
10 Biotransformation, distribution and storage of pesticides Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
11 Specific toxicity of metals on animals Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
12 Specific toxicity of metals on animals Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
13 Estimation of dose-effect relationships Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
14 Chelators Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma Hazırlanan konular üzerine karşılıklı tartışma
15 Accumulation, depuration and storage of metals Interneti kulanarak güncel konularla ilgili ön araştırmalar yapma
16/17 Final exam Final exam Final exam


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Toxic effects of pesticides and metals. Casarett and Doull´s toxicology. Pergamon Press, New York. 1991
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 1
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 2
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 2
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 2
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 2
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 2
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 3
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 2
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 2
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 2
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 0
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 1
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 3
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 3
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 3 48
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 149
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.96
Dersin AKTS Kredisi: 6