Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mikrobial Ekoloji

Dersin Kodu : BY-500

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CENGİZ DARICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mikroorganizmaların ekosistemdeki yeri
Enerji transferinde mikroorganizmaların işlevleri
Element döngülerinde mikroorganizimaların rolü

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ekosistemlerin başlıca mikroorganizma grupları, ekosistemdeki enerji transferinde mikroorganizmaların rolü, elementlerin dönüşümlerinde mikroorganizmaların etkileri, (biyolojik devirler: karbon, azot, kükürt, fosfor, ve diğer elementlerin devirleri). karasal ekosistemlerde Mikroorganizmalarla diğer gruplar arasındaki1 etkileşimler (spermosfer, rizosfer, fillosfer, ölü örtü ve etkileri).

Dersin İçeriği : Mikrobiyal ekolojinin prensipleri Ekosistemlerin mikrobiyal bileşimi Mkroorganizmaların enerji transferindeki rolü Biyojeokimyasal döngüler Karbon ve azot döngüleri Kükürt ve fosfor döngüleri Karasal ekosistemin bileşenleri ile mikroorganizmalar arasındaki etkileşimler : spermosfer, rizosfer, fillosfer, ölüörtü Ekosistemlerin stabilite ve instabilitesi Çevre düzenleme programlarında mikrobiyal ekolojinin uygulanması kırsal ve tarımsal düzenlemeler : Kırsal düz. kırsal ve tarımsal düzenlemeler : Tarımsal düz. Yeşil alanların düzenlenmesi Kent uygulamaları Besin sanayiindeki uygulamalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mikrobiyal ekolojinin prensipleri Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
2 Ekosistemlerin mikrobiyal bileşimi Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
3 Mkroorganizmaların enerji transferindeki rolü Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
4 Biyojeokimyasal döngüler Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
5 Karbon ve azot döngüleri Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
6 Kükürt ve fosfor döngüleri Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
7 Karasal ekosistemin bileşenleri ile mikroorganizmalar arasındaki etkileşimler : spermosfer, rizosfer, fillosfer, ölüörtü Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
8 Ara Sınav Ara Sınav Ara Sınav
9 Ekosistemlerin stabilite ve instabilitesi Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
10 Çevre düzenleme programlarında mikrobiyal ekolojinin uygulanması Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
11 kırsal ve tarımsal düzenlemeler : Kırsal düz. Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
12 kırsal ve tarımsal düzenlemeler : Tarımsal düz. Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
13 Yeşil alanların düzenlenmesi Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
14 Kent uygulamaları Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
15 Besin sanayiindeki uygulamalar Ders notları ve makalelerin taranması ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma
16/17 Sonuç ve değerlendirme Sonuç ve değerlendirme Sonuç ve değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ecologie Microbienne Du Sol, Yvon Dommergues, François Mangenot, Mangenot, Masson AEt Cie Editeurs, 1970
 Microbial Ecology, Larry L. Barton, Diana E. Northup, Wiley-Blackwell 2011
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 3 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur 4
2 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme 5
3 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 5
4 Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme 4
5 Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme 4
6 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme 3
7 Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme 3
8 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme 4
9 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 0
10 Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak 3
11 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme 0
12 Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek 0
13 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 0
14 Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme 4
15 Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek 4
16 Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. 0
17 Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 8 8 64
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 3 9
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 159
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.36
Dersin AKTS Kredisi: 6