|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mikrobial Ekoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BY-500 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CENGİZ DARICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mikroorganizmaların ekosistemdeki yeri Enerji transferinde mikroorganizmaların işlevleri Element döngülerinde mikroorganizimaların rolü
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ekosistemlerin başlıca mikroorganizma grupları, ekosistemdeki enerji transferinde mikroorganizmaların rolü, elementlerin dönüşümlerinde mikroorganizmaların etkileri, (biyolojik devirler: karbon, azot, kükürt, fosfor, ve diğer elementlerin devirleri). karasal ekosistemlerde Mikroorganizmalarla diğer gruplar arasındaki1 etkileşimler (spermosfer, rizosfer, fillosfer, ölü örtü ve etkileri). |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikrobiyal ekolojinin prensipleri
Ekosistemlerin mikrobiyal bileşimi
Mkroorganizmaların enerji transferindeki rolü
Biyojeokimyasal döngüler
Karbon ve azot döngüleri
Kükürt ve fosfor döngüleri
Karasal ekosistemin bileşenleri ile mikroorganizmalar arasındaki etkileşimler : spermosfer, rizosfer, fillosfer, ölüörtü
Ekosistemlerin stabilite ve instabilitesi
Çevre düzenleme programlarında mikrobiyal ekolojinin uygulanması
kırsal ve tarımsal düzenlemeler : Kırsal düz.
kırsal ve tarımsal düzenlemeler : Tarımsal düz.
Yeşil alanların düzenlenmesi
Kent uygulamaları
Besin sanayiindeki uygulamalar
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikrobiyal ekolojinin prensipleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
2 |
Ekosistemlerin mikrobiyal bileşimi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
3 |
Mkroorganizmaların enerji transferindeki rolü |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
4 |
Biyojeokimyasal döngüler |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
5 |
Karbon ve azot döngüleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
6 |
Kükürt ve fosfor döngüleri |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
7 |
Karasal ekosistemin bileşenleri ile mikroorganizmalar arasındaki etkileşimler : spermosfer, rizosfer, fillosfer, ölüörtü |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Ekosistemlerin stabilite ve instabilitesi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
10 |
Çevre düzenleme programlarında mikrobiyal ekolojinin uygulanması |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
11 |
kırsal ve tarımsal düzenlemeler : Kırsal düz. |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
12 |
kırsal ve tarımsal düzenlemeler : Tarımsal düz. |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
13 |
Yeşil alanların düzenlenmesi |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
14 |
Kent uygulamaları |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
15 |
Besin sanayiindeki uygulamalar |
Ders notları ve makalelerin taranması |
ders notları ve sunum ile anlatım, interaktif tartışma |
|
16/17 |
Sonuç ve değerlendirme |
Sonuç ve değerlendirme |
Sonuç ve değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ecologie Microbienne Du Sol, Yvon Dommergues, François Mangenot, Mangenot, Masson AEt Cie Editeurs, 1970
Microbial Ecology, Larry L. Barton, Diana E. Northup, Wiley-Blackwell 2011
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Biyoloji alaninda ileri duzeyde kuramsal ve uygulamali bilgiye sahip olur |
4 |
|
2 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ilgili program alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
3 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme |
5 |
|
4 |
Biyolojide edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Alanını ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme |
4 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
3 |
|
7 |
Biyoloji ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme |
3 |
|
8 |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme |
4 |
|
9 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme |
0 |
|
10 |
Alana ilişkin yabancı çalışmaları takip edebilme, uluslararası düzeyde çeşitli sosyal etkileşim ve bilimsel çalışma grupları içinde yer alma ve kendi çalışmalarını uluslararası düzeyde paylaşabilmek için en az bir yabancı dilde iletişim becerilerine sahip olmak |
3 |
|
11 |
Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
0 |
|
12 |
Biyoloji alanında bilimsel bir araştırma yürütebilmek için gerekli olan istatistik yazılımları kullanabilme becerilerini kazanmak, bilgi ve veri paylaşım sürecinin gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme |
0 |
|
14 |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme |
4 |
|
15 |
Biyoloji alanı ve kişisel gelişim konusunda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olarak, mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek |
4 |
|
16 |
Biyoloji ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahip olur. |
0 |
|
17 |
Biyoloji alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
8 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
3 |
9 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 159 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|