Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1) Öğrenci Internet Kullanımını bilir. 2) Office Programlardan Excel, Word kullanımını bilir. 3) Power Point sunu hazırlamayı bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BKP113 Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğrencilere temel bilgisayar bilgisi, Windows işletim sistemi ve Office Programları hakkında bilgi kazandırmak, öğrencilerin Office Programlarını kullanabilir duruma gelmesini sağlamak ve temel bilgisayar bilgisi ışığında bilgisayarla ilgili problemleri çözebilme yeteneğini geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dersin içeriğinde Office Programların Kullanımı yer alır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarın Tarihçesi |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
2 |
Temel Terimler ve Kavramlar |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
3 |
İşletim Sistemlerine Giriş |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
4 |
XP İşletim Sisteminde Masaüstü Öğeleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
5 |
XP İşletim Sisteminde Denetim Masası Elemanları |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
6 |
Kelime İşlemciler (Word) ‘ de Dosya, Düzen, Görünüm ve Ekle Menüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
7 |
Kelime İşlemciler (Word)’ de Biçim, Araçlar, Tablo ve Yardım Menüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
8 |
Excel Programında Dosya, Düzen, Görünüm ve Ekle Menüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
9 |
Ara sınav |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
10 |
Excel Programında Biçim, Araçlar, Veri ve Yardım Menüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
11 |
Sunu Hazırlama (Power Point) Programında Dosya, Düzen, Görünüm ve Ekle Menüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
12 |
Sunu Hazırlama (Power Point) Programında Biçim, Araçlar, Slayt Gösterisi ve Yardım Menüleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
13 |
İnternete Giriş |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
14 |
Web ve Bilgi Tarama Sistemleri |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVI |
Ders kitabındaki ilgili konular |
Ders kitabındaki ilgili konular |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
2 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
0 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
0 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
0 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
5 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
0 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
0 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
5 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
0 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
0 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|