|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Staj |
|
Dersin Kodu |
: |
BKP334 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SERDAR SATAR Prof.Dr. YEŞİM AYSAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bitki hastalıkları ve zararlıları hakkında uygulamalı bilgiler edinir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bitkilerde hastalığa neden olan mikroorganizmaları (fungus, bakteri, fitoplazma, spiroplazma, virüs ve viroid) ve zararlıları (böcek, akar ve nematod) laboratuvar koşullarında incelemektir. Bitki korumanın ana konularını uygulamalı olarak daha yakından tanımak amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Turunçgil zararlıları, endüstriyel bitki zararlıları, Sebze zararlıları, Biyolojik mücadele, Akaroloji, Nematoloji, Hububat zararlıları, Molekülerr entomoloji, Herboloji, Mikoloji, Backerioyoloji, Viroloji, Turunçgil virüs ve viroidleri, Bioteknoloji labaratuvarları ziyaret edilir ve herbiri hakkında genel bilgiler alınır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bitki Koruma bölümü ait tüm labaratuvarlar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki koruma bölümünün, entomoloji ve fitopatoloji anabilim dallarının çalışma konularının tanıtımı |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
2 |
Bitki patojen bakteriler ve bakteri hastalıkları hakkında uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
3 |
Bitki patojen virüsler ve viral hastalıkları hakkında uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
4 |
Turunçgil virüslerinin tanıtımı ve bunlarla ilgili uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
5 |
Bitki patojen funguslar ve fungal hastalıkları hakkında uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
6 |
Bitki korumada kullanılan biyoteknolojik yöntemler hakkında uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
7 |
Kültür bitkilerinde sorun olan yabancı otların tanıtımı ve bunlarla ilgili uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
ilgili notları okumak |
yazılı ve sözlü sınav |
|
9 |
Sebze zararlılarının tanıtımı ve uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
10 |
Meyve-bağ zararlılarının tanıtımı ve uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
11 |
Turunçgil zararlılarının tanıtımı ve bunlarla ilgili uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
12 |
Tahıl baklagil, yem bitkilerindeki zararlıların tanıtımı ve uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
13 |
Endüstri bitkilerindeki zararlılarının tanıtımı ve uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
14 |
Kültür bitkilerinde sorun olan akarların tanıtımı ve uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
15 |
Kültür bitkilerinde sorun olan nematodların tanıtımı ve uygulama |
ilgili notları okumak |
görsel anlatım ve uygulama |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
|
yazılı ve sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
4 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
4 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
4 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
3 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
2 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
3 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
5 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
3 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
4 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
0 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 45 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|