Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Programlama

Dersin Kodu : ENF201

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ALİ HAMZA TANRIKULU
Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;
1) bilgisayar ve çevre elemanlarını kullanabilecektir,
2) programlamanın temel kavramlarını tanımlayabilecektir,
3) analitik problemleri programlamak için algoritma ve akış şeması geliştirebilecektir,
4) Fortran programlama dilinin temel komutlarını kullanabilecektir,
5) Fortran programlama dilinde program yazabilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : ENF201 Bilgisayar Programlama

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar programlama mantığının öğretilmesi, algoritma ve akış şeması geliştirilmesi, mühendislik problemlerine yönelik basit program geliştirme amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Mühendisliğe yönelik bilgisayar programlarının genel özellikleri, program yazma, çalıştırma ve sonuç alma detayları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Bilgisayarda programlamanın önemi, bilgisayar kullanımda temel komutlar Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
2 Algoritma geliştirme Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
3 Algoritma geliştirme Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
4 Akış şeması hazırlama Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
5 Akış şeması hazırlama Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
6 Fortranda temel program yazma komutları, mantıksal sorgular Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
7 Döngü oluşturma teknikleri Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
8 Dosyadan formatlı veri okuma ve yazma teknikleri Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
9 Eğitim amaçlı küçük programlar yazma Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
10 Ara sınav
11 Dizin kullanarak program yazma Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
12 Matris işlemleri için basit programlar yazma Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
13 Matris işlemleri için basit programlar yazma Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
14 Subroutine tipi alt program mantığı ile program yazma Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
15 Değişik amaçlı büyük problemler için program yazma Ders notları Düz Anlatım, Uygulama
16/17 Yarıyıl sonu sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Farklı kitaplardan derlenmiş ders notları (yayınlanmamış). 1) Aytaç M, Sezen H.K. (1999). Bilgisayar Programlama ve Fortran 77. 2) Lipschutz, S., Poe A. (1982).Theory and Problems of Programming with Fortran, Schaum?s Outline Series
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. 3
2 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. 3
3 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. 0
4 İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 4
5 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. 0
6 Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. 0
7 Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. 0
8 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. 3
9 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. 0
10 Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. 4
11 İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma 5
12 Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme 2
13 İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve araçları seçer ve kullanır. 3
14 İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 1
15 Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. 0
16 Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
17 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3