|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Programlama |
|
Dersin Kodu |
: |
ENF201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ HAMZA TANRIKULU Doç.Dr. BEYTULLAH TEMEL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1) bilgisayar ve çevre elemanlarını kullanabilecektir, 2) programlamanın temel kavramlarını tanımlayabilecektir, 3) analitik problemleri programlamak için algoritma ve akış şeması geliştirebilecektir, 4) Fortran programlama dilinin temel komutlarını kullanabilecektir, 5) Fortran programlama dilinde program yazabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ENF201 Bilgisayar Programlama
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar programlama mantığının öğretilmesi, algoritma ve akış şeması geliştirilmesi, mühendislik problemlerine yönelik basit program geliştirme amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mühendisliğe yönelik bilgisayar programlarının genel özellikleri, program yazma, çalıştırma ve sonuç alma detayları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgisayarda programlamanın önemi, bilgisayar kullanımda temel komutlar |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
2 |
Algoritma geliştirme |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
3 |
Algoritma geliştirme |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
4 |
Akış şeması hazırlama |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
5 |
Akış şeması hazırlama |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
6 |
Fortranda temel program yazma komutları, mantıksal sorgular |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
7 |
Döngü oluşturma teknikleri |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
8 |
Dosyadan formatlı veri okuma ve yazma teknikleri |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
9 |
Eğitim amaçlı küçük programlar yazma |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
10 |
Ara sınav |
|
|
|
11 |
Dizin kullanarak program yazma |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
12 |
Matris işlemleri için basit programlar yazma |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
13 |
Matris işlemleri için basit programlar yazma |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
14 |
Subroutine tipi alt program mantığı ile program yazma |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
15 |
Değişik amaçlı büyük problemler için program yazma |
Ders notları |
Düz Anlatım, Uygulama |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Farklı kitaplardan derlenmiş ders notları (yayınlanmamış).
1) Aytaç M, Sezen H.K. (1999). Bilgisayar Programlama ve Fortran 77.
2) Lipschutz, S., Poe A. (1982).Theory and Problems of Programming with Fortran, Schaum?s Outline Series
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. |
3 |
|
2 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilir. |
3 |
|
3 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri
izler ve kendini sürekli yeniler. |
0 |
|
4 |
İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
4 |
|
5 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır. |
0 |
|
6 |
Teknik resim kullanarak iletişim kurabilir. |
0 |
|
7 |
Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
8 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur. |
3 |
|
9 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
10 |
Matematik, Fen Bilimleri ve İnşaat Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
4 |
|
11 |
İnşaat mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
5 |
|
12 |
Karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
2 |
|
13 |
İnşaat Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknikleri ve
araçları seçer ve kullanır. |
3 |
|
14 |
İnşaat mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
1 |
|
15 |
Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin olarak çalışabilme becerisi kazanır. |
0 |
|
16 |
Bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
|
17 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 74 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|