|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel terimler ve kavramlar. Bilgisayarın yazılım ve donanım birimleri ve işlevleri, bit, Byte kavramları, İşletim Sistemleri. Windows işletim sistemi |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
2 |
Programlar, Ayarlar ve Denetim Masası, Donatılar ,Sistem araçları. Windows gezgini ve menüleri. Dosya ve klasör yaratma,silme, arama,bulma, yeniden adlandırma |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
3 |
Kısayol yaratma. İşletim sistemi detayları. Program ekleme-kaldırma, donanım ekleme-kaldırma, sistem özellikleri ve sistem bakımı. |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
4 |
Kelime İşlemcilere giriş, Word menü çubuğu, simgeler, durum çubuğu, cetvel, Dosya açma,kapama, kaydetme ve belge yazdırma, Metin yazma ve üzerinde değişiklik yapma |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
5 |
Kelime işlem programında stiller. Kelime işlem programı ile içindekiler tablosu hazırlama. Kelime işlem programı ile hazırlanan dosyaları web sayfası olarak kaydetme. |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
6 |
Tablolama programında hücreler ve hücre yapıları, Hücrelerle matematiksel işlemler yapma. Hücrelerle mantıksal işlemler yapma, |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
7 |
Tablolama programında hücre sıralama ve filtreleme. stiller, basit formüller oluşturma. |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
8 |
Ara Sınav |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Tablolama programı ile karmaşık formüller oluşturma ve işlevler hakkında bilgi. |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
10 |
Sunu programı ile basit sunular hazırlama, görünümler, slaytlar ile ilgili işlemler, slaytları biçimlendirme. Slaytlar üzerine metin kutuları, şekiller. |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
11 |
Slayt gösterisi ile ilgili işlemler, sunu programının detayları. Sunu programı ile hazırlanan dosyaları web sayfası olarak kaydetme. Program ayarların |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
12 |
İnternet temel terimleri ve kavramları. Temel ağ ve İnternet ayarları. |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
13 |
FTP kullanımı ve Webde gezinme. E-posta kullanımı. |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
14 |
Arama Motorları. İnternette detaylı arama tarama, and (ve), or (veya) operatörleri, + ve - işaretleriyle arama tarama, arama motorlarındaki arama fark |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
15 |
Kelime işlem, tablolama ve sunu programı ile hazırlanan web sayfalarının İnternette yayınlanması. |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Projeksiyon ile bilgisayar ekranı yansıtılarak konu anlatımı ve birebir bilgisayar başında uygulamalar |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Kitaplardaki ilgili bölümlerin çalışılması |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
0 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
0 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
0 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
1 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
1 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
0 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
3 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
0 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
0 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
2 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
0 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
0 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
0 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|