|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 411 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilirler. .Sınıf yönetimi ile ilgili değişkenleri açıklayabilirler. Sınıf yönetimi yaklaşımlarını kavrayacaklar. Sınıf içinde öğrenme öğretme ortamını düzenleyebilecekler Sınıfta kurallar geliştirebilecekler ve uygulayabilecekler. Sınıf içi iletişim ve etkileşimi sağlayabilecekler. Sınıfta istenmeyen davranışları yönetebilme becerisine sahip olacaklar. Sınıfta motivasyon sağlama becerileri kazanacaklar Sınıfta zaman yönetimi becerisi kazanacaklar. öğretimi planlama ve değerlendirme becerisi kazanırlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı;etkili sınıf yönetimi becerileri kazandırmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Sınıf kuralları,sınıf yönetimi kavramları,sınıf yönetimi yaklaşımları,sınıfta düzen,disiplin, sınıfta iletişim,zaman yönetimi, sınıfta istenmeyen davranışlar ve yönetimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sınıf yönetiminde temel kavramlar |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
2 |
Sınıf yönetimini etkileyen değişkenler |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
3 |
Sınıf yönetimi yaklaşımları |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
4 |
Sınıf içinde öğrenme öğretme ortamının düzenlenmesi |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
5 |
sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
6 |
Sınıf içi iletişim ve etkileşim |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
7 |
Öğrenci davranışlarını etkileyen psikolojik etmenler ve sorunlar |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
8 |
vize |
test çözme |
test |
|
9 |
Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
10 |
Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
11 |
Sınıfta zaman yönetimi |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
12 |
Sınıfta motivasyon |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
13 |
öğretim yönetimi |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
14 |
Öğretimin planlanması ve değerlendirilmesi |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
15 |
Öğretimin planlanması ve değerlendirilmesi |
konu okuma |
Etkileşime dayalı |
|
16/17 |
final |
test çözme |
test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Küçükahmet,L. Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi
KIlbaş,Ş.Etkili Sınıf Yönetimi,Gazi Kiabevi
Sadık,F. Sınıf Yönetimi ders notları
Aydın,A. Sınıf Yönetimi,Pegem Kademi
Karip,E.Sınıf Yönetimi, Pegem Kademi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
0 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
5 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
4 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
2 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
1 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
4 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
1 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
3 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
4 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
5 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
4 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
3 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|