Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sınıf Yönetimi

Dersin Kodu : MB 411

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FATMA BÜYÜKKATRAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilirler.
.Sınıf yönetimi ile ilgili değişkenleri açıklayabilirler.
Sınıf yönetimi yaklaşımlarını kavrayacaklar.
Sınıf içinde öğrenme öğretme ortamını düzenleyebilecekler
Sınıfta kurallar geliştirebilecekler ve uygulayabilecekler.
Sınıf içi iletişim ve etkileşimi sağlayabilecekler.
Sınıfta istenmeyen davranışları yönetebilme becerisine sahip olacaklar.
Sınıfta motivasyon sağlama becerileri kazanacaklar
Sınıfta zaman yönetimi becerisi kazanacaklar.
öğretimi planlama ve değerlendirme becerisi kazanırlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı;etkili sınıf yönetimi becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği : Sınıf kuralları,sınıf yönetimi kavramları,sınıf yönetimi yaklaşımları,sınıfta düzen,disiplin, sınıfta iletişim,zaman yönetimi, sınıfta istenmeyen davranışlar ve yönetimi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Eğitim fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sınıf yönetiminde temel kavramlar konu okuma Etkileşime dayalı
2 Sınıf yönetimini etkileyen değişkenler konu okuma Etkileşime dayalı
3 Sınıf yönetimi yaklaşımları konu okuma Etkileşime dayalı
4 Sınıf içinde öğrenme öğretme ortamının düzenlenmesi konu okuma Etkileşime dayalı
5 sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama konu okuma Etkileşime dayalı
6 Sınıf içi iletişim ve etkileşim konu okuma Etkileşime dayalı
7 Öğrenci davranışlarını etkileyen psikolojik etmenler ve sorunlar konu okuma Etkileşime dayalı
8 vize test çözme test
9 Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi konu okuma Etkileşime dayalı
10 Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi konu okuma Etkileşime dayalı
11 Sınıfta zaman yönetimi konu okuma Etkileşime dayalı
12 Sınıfta motivasyon konu okuma Etkileşime dayalı
13 öğretim yönetimi konu okuma Etkileşime dayalı
14 Öğretimin planlanması ve değerlendirilmesi konu okuma Etkileşime dayalı
15 Öğretimin planlanması ve değerlendirilmesi konu okuma Etkileşime dayalı
16/17 final test çözme test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Küçükahmet,L. Sınıf Yönetimi, Pegem Akademi KIlbaş,Ş.Etkili Sınıf Yönetimi,Gazi Kiabevi Sadık,F. Sınıf Yönetimi ders notları Aydın,A. Sınıf Yönetimi,Pegem Kademi Karip,E.Sınıf Yönetimi, Pegem Kademi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 1 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 0
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 5
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 4
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 2
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 1
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 4
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 1
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 4
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 5
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 4
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 4
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3