|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türk Eğitim Sistemi Ve Okul Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖMER ARSLANTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimin toplumsal temellerini açıklar. Öğretimin basamaklarını ifade eder. Eğitimin nasıl örgütlendiğini farkeder. Eğitim sitemindeki insan gücü kaynağını ve bu sitemi yürüten erki açıklar. Eğitimde yönetim sürecini açıklar. Okul yönetim süreçlerini ve işlevlerini ifade eder. Eğitim programının yönetimini açıklar. Öğrenci işlerinin yönetimini açıklar. Eğitim çalışanlarının özlük haklarını ifade eder. Türk Eğitim sisteminin örgüt yapısını tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi dersi, Türk eğitim sisteminin yasal temellerini ve örgütsel yapısını tanıtmayı amaçlayan bir derstir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Türk eğitim sisteminin amaçları ve temel ilkeleri, eğitimle ilgili yasal düzenlemeler, Türk eğitim sisteminin yapısı, yönetim kuramları ve süreçleri, okul örgütü ve yönetimi, okul yönetiminde personel, öğrenci, öğretim ve işletmecilikle ilgili işler, okula toplumsal katılım. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇ VE İLKELERİ |
|
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
2 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MEB TEŞKİLAT GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN, TEVHİD-İ TEDRİSAT KANUNU |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
3 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YASAL DAYANAKLARI / MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU, İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
4 |
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
5 |
YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE KLASİK KURAMLAR |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
6 |
YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE NEOKLASİK KURAMLAR |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
7 |
YÖNETİM KURAMLARI/ YÖNETİMDE MODERN KURAMLAR |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
8 |
Vize sınavları |
|
Yazılı sınav |
|
9 |
EĞİTİM VE OKUL YÖNETİMİ |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
10 |
YÖNETİM SÜREÇLERİ |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
11 |
ÖĞRENCİ İŞLERİNİN YÖNETİMİ |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
12 |
İNSAN KAYNAKLARININ YÖNETİMİ |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
13 |
EĞİTİM PROGRAMININ YÖNETİMİ |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
14 |
DESTEK İŞLERİ VE BÜTÇENİN YÖNETİMİ |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
15 |
OKULA TOPLUMSAL KATILIM |
İlgili kaynakların okunması |
Anlatım,tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Aydın, İ. (2004). Okul Çevre İlişkileri. Eğitim Yönetimi El Kitabı.(Editör: Yüksek Özden). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Dönmez, B. (2010). Personel Hizmetleri. Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi (Editör: Prof. Dr. Servet Özdemir). Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
0 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
0 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
0 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
0 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
5 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
7 |
7 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|