Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramları açıklar. Eğitim türlerini ve özelliklerini açıklar. Bir eğitim programının taşıması gereken temel özellikleri bilir. Milli eğitimin genel amaçları ve temel ilkelerinin eğitim yoluyla nasıl uygulamaya dönüştüğünü açıklar. Eğitim ve kültür arasındaki ilişkileri açıklar. Temel felsefeler ve eğitim felsefeleri ile eğitim programının ilişkisini açıklar. Eğitim programlarının toplumla ilişkilerini açıklar. Eğitim programları ve ekonomi arasındaki ilişkileri açıklar. Eğitim programları ve eğitim psikolojisi arasındaki ilişkileri açıklar. Eğitim programları ve eğitim tarihi arasındaki ilişkileri açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin eğitim bilimleri ile ilgili temel kavramları ve bu kavramların özelliklerini tanıması. Öğrencilerin eğitim bilimlerinin temel teorik altyapısını tanımalarını sağlamak ve eğitimle ilgili kurum ve kuruluşların yapılarını ve özelliklerini kavramalarını sağlamak. Eğitimin felsefi temelleri kademeleri ile eğitim programlarının gerekliliği. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde temel kavramlar, eğitim ile diğer bilim alanları arasındaki ilişkiler, eğitimin kuramsal temelleri (felsefe, sosyoloji, psikoloji, ekonomi, politika) ve eğitimin tarihsel gelişimi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin önemi ve ders akışının tanıtılması. |
Yok |
Sunuş, düz anlatım ve tartışma. |
|
2 |
Eğitimin tanımı, eğitim ile ilgili temel kavramlar ve kültür ilişkisinin açıklanması |
Yok |
Sunuş ve tartışma. |
|
3 |
Eğitim türleri ve özellikleri |
Araştırma |
Sunuş, örnek olay ve tartışma. |
|
4 |
Milli Eğitimin Genel Amaçları ve temel ilkeleri. |
Yok |
Sunuş ve tartışma. |
|
5 |
Eğitim öğretim ilkeleri ve özellikleri. |
Araştırma |
Sunuş, örnek olay ve tartışma. |
|
6 |
Eğitim programları ve türleri. |
Yok |
Sunuş, örnek olay ve tartışma. |
|
7 |
Ara Sınav |
Yok |
Açık uçlu ya da test |
|
8 |
Eğitim programları ve felsefeler. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
9 |
Eğitim programları ve sosyoloji. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
10 |
Eğitim programları ve ekonomi. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
11 |
Eğitim programları ve psikoloji. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
12 |
Eğitim programları ve tarih. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
13 |
Antikçağdan günümüze eğitim ve uygulamaları. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
14 |
Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde eğitim uygulamaları. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
15 |
Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde eğitim uygulamaları. |
Araştırma |
Sunuş ve tartışma. |
|
16/17 |
Final |
Yok |
Açık uçlu ya da test |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
0 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
2 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
2 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
0 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
0 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
2 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
0 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
5 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
3 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|