Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Yabancı Dil ( İng. ) 2

Dersin Kodu : I 202

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ZEKERİYA KAZANCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Gelecek zamanda cümleler kura
Basit hikaye kitaplarını okur ve anlar
Basit şarkıları dinler ve anlar
Temel düzeyde günlük konuşmalar yapar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı dil ile ilgili dört ana beceride (okuma, yazma, dil bilgisi, dinleme ve konuşma) temel düzeyde bilgi kazandırmak

Dersin İçeriği : Zamanlar (Gelecek Zaman), Günlük hayatta İngilizce (Bir film), Söz aktarımı, Zamanlar (-miş´li Geçmiş Zaman), Modaller (Can, Could, Should, Ought to, Must, Have to), Edatlar (Yer), Soru Türleri (Evet-Hayır soruları ve 5n1K), Mastarlar (too and -ing), Sıfatlar ve Zarflar, Edatlar (Zaman), Edatlar (Hareket), Etken ve Edilgen Çatılar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zamanlar (Gelecek Zaman) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
2 Günlük hayatta İngilizce (Bir film) Ders kitabından ilgili ünite Drama
3 Söz aktarımı Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım
4 Zamanlar (-miş´li Geçmiş Zaman) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
5 Modaller (Can, Could) 1 Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
6 Modaller (Should, Ought to) 2 Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
7 Modaller (Must, Have to) 3 Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
8 Ara Sınav Test
9 Edatlar (Yer) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
10 Soru Türleri (Evet-Hayır soruları ve 5n1K) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
11 Mastarlar (too and -ing) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
12 Sıfatlar ve Zarflar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
13 Edatlar (Zaman) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
14 Edatlar (Hareket) Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım ve Drama
15 Etken ve Edilgen Çatılar Ders kitabından ilgili ünite Düz anlatım
16/17 Final Sınavı Test


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Grammarway
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 12 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 0
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 0
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 0
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 0
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 1
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 3
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 5
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 0
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 2 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 125
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5
Dersin AKTS Kredisi: 5