Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Astronomi

Dersin Kodu : FTÖ402

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Astronominin ve ona koşut bilimin tarih içindeki gelişimini değerlendirir. Tarih boyunca ortaya atılan astronomi fikirlerini karşılaştırır.Keppler Yasalarına yönelik problemleri çözer. 4) Evrenin genel yapısını tanır. Evrenin yaratılışı ve geleceğine dair fikirleri tartışır. Günümüz uzay araştırmaları hakkında tartışır. İlköğretime yönelik model astronomi araçları tasarlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerin astronomi alanına ilgilerini uyandırmak ve astronomi alanında amatör çalışmalar yapmaya yönlendirmek.

Dersin İçeriği : Keppler Yasaları ve Güneş sisteminin yapısı: Gezegenler ve özellikleri, uydular. Evrenin Genel Yapısı: Gökadalar, yıldızların oluşumu, kırmızı devler, nötron yıldızları, beyaz cüceler, karadelikler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Keppler Yasaları soru- cevap, tartışma, görsel
2 Güneş sisteminin yapısı soru- cevap, tartışma, görsel
3 Gezegenler ve özellikleri soru- cevap, tartışma, görsel
4 Uydular soru- cevap, tartışma, görsel
5 Evrenin Genel Yapısı: Gökadalar soru- cevap, tartışma, görsel
6 Evrenin Genel Yapısı: Yıldızların oluşumu soru- cevap, tartışma, görsel
7 Evrenin Genel Yapısı: Kırmızı devler
8 ARA SINAV soru- cevap, tartışma, görsel
9 Evrenin Genel Yapısı: Nötron yıldızları, beyaz cüceler soru- cevap, tartışma, görsel
10 Evrenin Genel Yapısı: Karadelikler soru- cevap, tartışma, görsel
11 Evrenin Genel Yapısı: Karadelikler soru- cevap, tartışma, görsel
12 Uzay araştırmaları soru- cevap, tartışma, görsel
13 Uzay araştırmaları soru- cevap, tartışma, görsel
14 örnek problem çözümleri soru- cevap, tartışma, görsel
15 Genel değerlendirme ve kapanış soru- cevap, tartışma, görsel
16/17 final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Astronomi ve Astrofizik: Sacit Özdemir, Birol Gürol, Osman Demircan (2005), Ankara, Asil Yayın,Astronomide Temel Bilgiler: Lloyd Motz ve Anneta Duven, Çeviri,Çevirenler: Prof. Dr. M. Hotinli, Prof. Dr. A. Kıral, Modern Fizik: Anadolu Üniversitesi AÖF (Lisans Tamamlama),
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 4
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 4
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 4
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 3
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 0
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 5
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 3
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 2
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 3
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 81
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.24
Dersin AKTS Kredisi: 3