Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Moleküler Biyoloji

Dersin Kodu : ASÇ406

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Moleküler hücre biyolojisi hakkında bilgi kazanılması, kok hücre uygulamaları ve kanserin moleküler biyolojisi hakkında bilgi kazanılması

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Moleküler biyolojideki gelişmelerin öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Biyomoleküller ve hücre, nükleik asitlerin yapısı, DNA rekombinasyonu, proteinlerin yapısı, proteinlerin biyosentezi, kök hücre ve hücre döngüsü, nüklear transplantasyon, kanserin moleküler biyolojisi, bağışıklık sistemi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D-105


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Biyomoleküller ve hücre, nükleik asitler ve yapısı İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
2 DNA replikasyonu, transkripsiyon, translasyon, reverz transkripsiyon İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
3 Transformasyon, konjugasyon, transdüksiyon İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
4 DNA rekombinasyonunda kullanılan vektörler (Plazmidler, Fajlar, Ekspresyon vektörleri) İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
5 Polimeraz zincir reaksiyonu İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
6 Protein molekülünün yapısı İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
7 Protein biyosentezi İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
8 Ara Sınav
9 Membran proteinlerinin sentezi ve taşınması İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
10 Kök hücre ve hücre döngüsü İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
11 Nükleer transfer İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
12 Bitkilerde verimin arttırılması için kullanılan yöntemler İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
13 Kanserin moleküler biyolojisi İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
14 Kalıtsal hastalıkların DNA analizi ile tespiti İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
15 Bağışıklık sistemi İlgili bölümlerin okunması Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Moleküler Biyoloji, Nihat DİLSİZ, Palme Yayıncılık, 2004
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 1
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 1
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 1
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 1
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 1
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 1
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 5
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 5
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 1
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 1
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 5
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 5
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 2
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 5
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 1
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3