Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Moleküler Biyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
ASÇ406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Moleküler hücre biyolojisi hakkında bilgi kazanılması, kok hücre uygulamaları ve kanserin moleküler biyolojisi hakkında bilgi kazanılması
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Moleküler biyolojideki gelişmelerin öğrenilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
Biyomoleküller ve hücre, nükleik asitlerin yapısı, DNA rekombinasyonu, proteinlerin yapısı, proteinlerin biyosentezi, kök hücre ve hücre döngüsü, nüklear transplantasyon, kanserin moleküler biyolojisi, bağışıklık sistemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
D-105 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyomoleküller ve hücre, nükleik asitler ve yapısı |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
2 |
DNA replikasyonu, transkripsiyon, translasyon, reverz transkripsiyon |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
3 |
Transformasyon, konjugasyon, transdüksiyon |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
4 |
DNA rekombinasyonunda kullanılan vektörler (Plazmidler, Fajlar, Ekspresyon vektörleri) |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
5 |
Polimeraz zincir reaksiyonu |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
6 |
Protein molekülünün yapısı |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
7 |
Protein biyosentezi |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Membran proteinlerinin sentezi ve taşınması |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
10 |
Kök hücre ve hücre döngüsü |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
11 |
Nükleer transfer |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
12 |
Bitkilerde verimin arttırılması için kullanılan yöntemler |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
13 |
Kanserin moleküler biyolojisi |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
14 |
Kalıtsal hastalıkların DNA analizi ile tespiti |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
15 |
Bağışıklık sistemi |
İlgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, animasyon ve video gösterimi |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
1 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
1 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
1 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
1 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
1 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
1 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
1 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
5 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
5 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
1 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
1 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
2 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
5 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
5 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
2 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
5 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
1 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|