Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Sanat Tarihi

Dersin Kodu : ILS433

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.GÖZDE RAMAZANOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mimarlığın ve sanatın üsluplarını ve akımlarını kavrar ve ayırt edebilir
Sanatın ve mimarlığın biçimsel ve üslupsal değişimlerini nedenleriyle bilir, anlatabilir
sanat eserlerinin estetik, sanatsal ve tarihsel önemini bilir
Mimarlık ve sanat eserlerinin kültür, sosyal ve ekonomik arkaplanla bağlantısını bilir,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kuramsal ve sosyolojik arkaplanı ile sanat dönemlerini ve akımlarını anlamak, bilmek. Sanat eserlerini çok yönlü okuyabilmek ve eleştirel yaklaşabilmek Renk, denge, estetik duygularının gelişmesi.

Dersin İçeriği : Dünya mimarlığının ve sanatının özellikleri anlatılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : ilahiyat fakültesi teknik donanımlı derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 temel sanat kavramları, terminolojiye giriş Literatür taraması anlatım
2 temel sanat kavramları, sanatın erken dönemleri okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım
3 Roma Sanatı: mimarlık, resim, heykel, okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
4 Roma Sanatı: mimarlık, resim, heykel, okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
5 Bizans Mimarlığı ve Sanatı okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
6 Romansk dönem Batı sanatı mimarlık, resim, heykel, okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
7 sınav sınav hazırlığı klasik sınav
8 Gotik dönem Batı sanatı mimarlık, resim, heykel, okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
9 Rönesans dönemi Batı sanatı mimarlık, resim, heykel, okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
10 Rönesans dönemi Batı sanatı mimarlık, resim, heykel, okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
11 Barok dönem sanatı, mimarlık, resim, heykel, okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
12 Dünya sanatında akımlar okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
13 Dünya sanatında akımlar okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
14 Dünya Sanatında Akımlar okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
15 Dünya sanatında akımlar okuma (dersin konusuyla ilgili makale) anlatım, gösterim, tartışma
16/17 SINAV sınav hazırlığı klasik sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Lloyd, L. Mimarlığın Öyküsü
 Gombrich, sanatın öyküsü
 Mutlu, B., mimarlık tarihi ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 0
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 2
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 0
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 0
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 0
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 0
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 0
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 2
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 1
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 0
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 0
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 5
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 0
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 0
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 47
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.88
Dersin AKTS Kredisi: 2