|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Balıkçı Gemileri Ve Donanımı |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF204 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. GÖKHAN GÖKÇE |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Balıkçı gemilerinin tanımlanması ve sınıflandırılmasını kavrayabilir Balıkçı gemisinin bölümlerini kavrayabilir Balıkçılık av yöntemlerine göre balıkçı gemilerini sınıflayabilme ve av yöntemi ile balıkçı gemisi arasında ilişki kurabilir Balıkçı gemilerinde seyir ve balık bulucu donanımını av operasyonları ile ilişkilendirebilir Balıkçı gemilerinde av operasyon vinçlerinin çalışma prensini algılayabilir Balıkçı gemilerinde temel boyutlar ile makine gücü arasında ilişki kurabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Balıkçı gemilerinin bölgesel farklılıkları, av araçlarına göre sınıflandırılması, yapısı, donanımı, av operasyonlarında farklı donanımların işlevleri, balıkçı gemilerinin bakım ve onarım aşamaları, balıkçı gemilerinde kullanılan seyir ve av operasyonuna ait elektronik donanım ve çalışma prensipleri, Balıkçı gemilerinin teknik özellikleri, boy- hız ilişkisi, Boy- Beygir gücü ilişkisi, balıkçı gemilerinin temel boyutlarının aktarılması dersin amacını oluşturmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Balıkçı gemilerinin tanımlanması, bölgesel dağılım ve farklılıkların açıklanması, Av yöntemlerine göre balıkçı gemilerinin sınıflandırılması,Av yöntemlerine göre güverte üstü donanımının farklılığı, balıkçı gemilerinde seyir ve balık bulucu elektronik cihazların tanımlanması ve çalışma prensiplerinin açıklanması, balıkçı gemilerinin makine tipleri, boy-hız ilişkisi, beygir gücü-hız ilişkisi, balıkçı gemilerinin bakım ve onarımı, Bir balıkçı gemisinin planlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf, atolye ve Saha çalışması |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Balıkçı gemisinin tanımı ve Türkiye’de balıkçı gemilerinin yapısal analizi |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
2 |
Balıkçı gemisine özel bölüm yapıların tanımlanması |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
3 |
Balıkçı gemilerinde aranılan özelliklerin, tanılanması; Hız, manevra, direnç,seyir mesafesi. |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
4 |
Balıkçı gemilerinde köprü üstü donanımı, balık bulucu cihazlar ve çalışma prensipleri |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
5 |
Balıkçı gemilerinde güverte üstü donanımı; vinçler krenler, matafora tipleri, arma donanımı |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
6 |
Balıkçı gemilerinin tasarımında dikkate alınan temel kriterler |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
7 |
Balıkçı gemlerinde makine, şanzıman, şaft ve pervane yapılarının incelenmesi |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Trol balıkçı gemileri, Gırgır balıkçı gemileri |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
10 |
Balıkçı gemilerinde denge, GM hesaplamaları, kararlı ve kararsız gemiler |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
11 |
Ahşap ve sac balıkçı gemilerinde bakım ve onarım aşamaları |
Ders materyali okuma |
Anlatım, latölye ve abaratuvar |
|
12 |
Balıkçı gemilerinin resmi kayıt işlemleri, plakalandırma ve balıkçı gemisi tonilatosu |
Ders materyali okuma |
Anlatım, atölye ve labaratuvar |
|
13 |
Teknik Gezi |
|
anlatım, tartışma |
|
14 |
Teknik Gezi |
|
anlatım, tartışma |
|
15 |
Proje |
İnternet araştırması |
sunum, discussion |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Balıkçı gemileri ve donanımı
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
2 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
2 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
3 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
3 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
0 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
2 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
2 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
3 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
2 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
2 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 73 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|