Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seç Ders (Balıklarda Üreme Ve Döl Alma Teknikleri)

Dersin Kodu : SUF219

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE

Dersin Öğrenme Kazanımları : Balık üreme sistemlerini categorize eder.
Balıklarda üreme ve davranış ilişkisini ve cinsiyetin belirlenmesi çeşitlerini tanımlar
Eşeysel olgunluk büyüklüğü ve su ürünlerindeki önemini bilir.
Balıklarda üreme ve hormone ilşkisini bilir.
Balık yetiştiriciliğinde hormonal ve çevresel manuplasyonları tanımlar.
Gamet gelişim aşamaları ve gonat döngüsünü sınıflandırır.
Cinsiyet çevirim yöntemlerini tanımlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Balıklarda üreme sistemleri anatomisi ve fizyolojileri ile ilgili temel bilgilerin, balık gonat ve gamet gelişimleri ile ilgili aşamaların, balık üreme taktik ve stratejilerinin, balık üreme büyüklüğü ve zamanının tesbit yöntemlerinin, su ürünleri yetiştiriciliğinde balık üretiminin önemi ve uygulanan maniplasyonların öğretilmesidir.

Dersin İçeriği : Balık üreme organları ve sistemleri, Gonat, gamet , gonadal farklılaşma, gamet gelişimi, üreme büyüklüğü, önemi ve tespit yöntemleri, Üreme ve hormon ilişkisi, Yetiştiricilikte uygulanan manuplasyonlar, cinsiyet çevirim yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su ürnleri fakültesi sınıfları, laboratuvarları, araştırma istasyonları ve kuluçkahaneler.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Üreme sistemleri, birincil ve ikincil eşeysel karakterler Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum
2 Dişi üreme sistemi Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum ve lab. çalışması
3 Erkek üreme sistemi Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum ve lab. çalışması
4 Yumurta çeşitleri, döllenme ve embriyolojik aşamalar Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum
5 Gonadal farklılaşma, sperm Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum ve lab. çalışması
6 Yumurta gelişimi Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum ve lab. çalışması
7 Üremede taktik ve stratejiler Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum
8 Ara sınav Kayanak kitaplar ve ders notları Yazılı sınav
9 Üreme yaşını saptama yöntemleri ve mevsimsel zamanlama Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum, hesaplama yöntemlerinin gösterilmesi
10 Kaynakların üreme için kullanılması Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum
11 Üreme eylemi ve hormonlar Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum farklı çalışmalardan örneklemeler
12 Balıklarda cinsiyet dönüşümü Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum
13 Sterilizasyon yöntemleri Kayanak kitaplar ve ders notları Görsel sunum
14 Hormonal manuplasyonlar Kayanak kitaplar ve ders notları Ticari bir kuluçkahaneye eknik ziyaret
15 Çevresel manuplasyonlar Kayanak kitaplar ve ders notları Ticari bir kuluçkahaneye teknik ziyaret
16/17 Dönem sonu sınavı Kayanak kitaplar ve ders notları Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Balık üreme sistemleri ve fizyolojisi ders notu, Mahmut Ali Gökçe
 Balık biyolojisi, Bond, Saunders, collage publisher
 İhtiyoloji, Prof. Dr. Necla Demir, Nobel Yayınevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 1 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 4
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 5
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 4
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 5
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 5
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 3
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 5
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 3
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 5
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 3
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 5
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 64
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.56
Dersin AKTS Kredisi: 3