|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genetik |
|
Dersin Kodu |
: |
SUF203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAKBULE YANGÜN BAYLAN Prof.Dr. MUSTAFA AKAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sucul canlılardaki kalitatif genetik olayların temellerini kavrar Genetik metodları balıkçılıkta verim artışı yönünde ilişkilendirir ve kullanır Gen, Genotip ve fenotip kavramlarını anlar ve ilişkilendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genetiğin Temel Kavramları, Mendelizm, Bağlantı, Parça Değişimi, Kromozom Haritaları, Genler Arası Etki Şekilleri, Alleller, Mutasyonlar ve Populasyon Genetiği gibi konuları öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Giriş, genetik olaylar, Mendelizm´in temel ilkeleri, generasyonlar arası fiziksel bağlantı, bağlantı, parça değişimi, kromozom haritaları, genler arası etki şekilleri, cinsiyete bağlı genler, multiple alleller, gen kavramı, mutasyonlar, populasyon genetiği |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
2 |
Genetik Olaylar |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
3 |
Mendelizm’in Temel İlkeleri |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım, powerpoint sunum |
|
4 |
Generasyonlar Arası Fiziksel Bağlantı |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
5 |
Bağlantı |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması, ödevlerin verilmesi |
Sözlü anlatım |
|
6 |
Parça Değişimi |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
7 |
Kromozom Haritaları |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
8 |
Arasınav |
Arasınav hazırlığı |
yazılı sınav |
|
9 |
Genler Arası Etki Şekilleri |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
10 |
Cinsiyete Bağlı Genler |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
11 |
Multiple Alleller |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması, ödevlerin sunulması |
Sözlü anlatım, powerpoint sunum |
|
12 |
Gen Kavramı |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
13 |
Mutasyonlar |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
14 |
Populasyon Genetiği |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
15 |
Populasyon Genetiği |
Konu ile ilgili ders kaynaklarının ve notlarının okunması |
Sözlü anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Final sınavı hazırlığı |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
O. DÜZGÜNEŞ. N. EKİNGEN.1982 GENETİK. A.Ü. ZİRAAT FAKÜLTESİ YAYINLARI 1021. DERS KİTABI 289 ANKARA
EMİN, B., 1969. GENETİK. İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ YAYINLARI. VAHA MATBAASI. İSTANBUL
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
TAVE, D. 1956. GENETİCS FOR FİSHERY HATCERY MANAGERS. AVI PUBLİSHİNG COMPANY INS. WEST PORT USA.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
1 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
4 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
2 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
3 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
2 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
1 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
4 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
3 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
4 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
1 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
4 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
8 |
8 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|