|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teknik Çizim |
|
Dersin Kodu |
: |
TMD112 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ALİ MUSA BOZDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrencilerin teknik çizim yeteneklerini geliştirmek, Çok boyutlu düşünmeyi sağlamak, kesit görünüş gibi cismin iç yüzeyini de görebilmesini sağlamak.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin çizim yeteneğini artırmak, bir cismi, bir maddeyi çok yönlü çizim becerisini geliştirmek, izdüşüm, kesit görünüş gibi mühendislikte sıklıkla kullanılan çizimler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teknik resim araç, gereçleri. Çizgi çeşitleri, kullanım yerleri. Doğrular, Dikmeler, Açılar ve Çokgen çizimleri.Yaylar, Teğetler, Elips.Parabol, Hiperbol, Spiral, Sikloit, Episikloit, Hiposikloit. Helis eğrisi çizimleri. Paralel ve Konik Perspektif Çizimleri. Konik ve Paralel İzdüşüm Çizimleri, Epür. Görünmeyen kenarların çizimi, Çizgilerin tercih sırası. Tam Kesit, Yarım Kesit.Kırılmış Kesit, Profil Kesit, Kademeli Kesit Çizimleri. Tarama ve tarama çizgiler. Ölçülendirme ve Kuralları. Ölçekler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Su Ürünleri Fakültesi derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teknik resim araç, gereçleri. Çizgi çeşitleri, kullanım yerleri. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
2 |
Doğrular, Dikmeler, Açılar ve Çokgen çizimleri. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
3 |
Yaylar, Teğetler, Elips çizimleri. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
4 |
Parabol, Hiperbol, Spiral çizimleri. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
5 |
Sikloit, Episikloit, Hiposikloit çizimleri. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
6 |
Helis eğrisi çizimi. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
7 |
Paralel Perspektif çizimi. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notlarına çalışma. |
Çizim Sınavı |
|
9 |
Konik Perspektif çizimi. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
10 |
Konik İzdüşüm, Paralel İzdüşüm, Epür çizimleri. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
11 |
Görünmeyen kenarların çizimi, Çizgilerin tercih sırası. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
12 |
Tam Kesit, Yarım Kesit çizimleri. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
13 |
Kırılmış Kesit, Profil Kesit, Kademeli Kesit çizimleri. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
14 |
Tarama ve tarama çizgiler. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
15 |
Ölçülendirme ve Kuralları. Ölçekler. |
Ödev ve alıştırmalar. |
Uygulamalı sunum. |
|
16/17 |
Final sınavı |
Ders notlarına çalışma. |
Çizim Sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Güzel,E., İnce,A., Say,S., Bozdoğan,A.M., Bereket Barut,Z., Özcan,M.T., 2008. Teknik Resim I. Baki Kitabevi, 145 s. (ed:Z.Bereket Barut).
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Bastaban,S., Öztürk,İ., 1999. Teknik Resim. Bakanlar Matbaacılık, 213 s.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
0 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
2 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
1 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
2 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
3 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
5 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
0 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
5 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 108 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.32 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|