|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mühendislik Mekaniği |
|
Dersin Kodu |
: |
TMD101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KUBİLAY KAZIMVURSAVUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birim sistemlerinin öğrenilmesi ve birim çevrimlerinin yapılablmesi Mühendislik problemlerinin büyük bir bölümünün çözümüne temel oluşturur. Alanların ağırlık merkezini ve atalet momentini hesaplar Kirişlerde kesme kuvveti ve eğilme momenti hesaplar ve ilgili diyagramları çizer Statiğin temel kavramları olan kuvvet, kuvvetlerin cisimlere etkisi, moment gibi temel kavramları bilir, ilgili problemleri çözer
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mühendislik mekaniğinin temel tanım ve kavramlarının öğretilmesi, bu konu ile ilgili uygulama sorularının çözümü |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel tanımlar, skaler ve vektörel büyüklükler, Newton yasaları, kuvvet, moment, kuvvet çifti, bileşke kuvvet, ağırlık merkezi, atalet momenti, kirişlere etkiyen kuvvetler, kesme kuvveti, eğilme momenti ve diyagramlar, kafes kirişler, düğüm ve kesit yöntemi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Skaler ve vektörel büyüklükler, kuvvetin tanımı, kuramsal yaklaşımlar |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
2 |
Newton yasaları, denge kavramı |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
3 |
Moment ve kuvvet çift kavramları |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
4 |
Ağırlık merkezi |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
5 |
Atalet momenti |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
6 |
Kirişlerde mesnet tepkilerinin bulunması |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
7 |
Ara sınav |
Kaynak kitaplardan ve power point sunumlardan yararlanılır |
Yazılı Sınav |
|
8 |
Kafes kirişlerin düğüm yöntemiyle çözümü |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
9 |
Kafes kirişlerin kesit yöntemiyle çözümü |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
10 |
Doğrusal hareketle yer değiştirme, hız ve ivme |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
11 |
Eğrisel hareketle yer değiştirme, hız ve ivme |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
12 |
Bağıl hareket |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
13 |
İş ve Enerji |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
14 |
İmpuls ve momentum |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
15 |
Örnek problem çözümleri |
Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır |
Power point sunum |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Kaynak kitaplardan ve power point sunumlardan yararlanılır |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Meriam, JL. and Kraige, LG, 1987. Engineering Mechanıcs, John Willey &Sons., Inc. NY, USA.
Özcan, M.T., 2009. Mühendislik Mekaniği, Ç.Ü. Ziraat Fak. Yardımcı ders notu
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
2 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
3 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
3 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
4 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
4 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
3 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
5 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
2 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|