Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mühendislik Mekaniği

Dersin Kodu : TMD101

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KUBİLAY KAZIMVURSAVUŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birim sistemlerinin öğrenilmesi ve birim çevrimlerinin yapılablmesi
Mühendislik problemlerinin büyük bir bölümünün çözümüne temel oluşturur.
Alanların ağırlık merkezini ve atalet momentini hesaplar
Kirişlerde kesme kuvveti ve eğilme momenti hesaplar ve ilgili diyagramları çizer
Statiğin temel kavramları olan kuvvet, kuvvetlerin cisimlere etkisi, moment gibi temel kavramları bilir, ilgili problemleri çözer

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mühendislik mekaniğinin temel tanım ve kavramlarının öğretilmesi, bu konu ile ilgili uygulama sorularının çözümü

Dersin İçeriği : Temel tanımlar, skaler ve vektörel büyüklükler, Newton yasaları, kuvvet, moment, kuvvet çifti, bileşke kuvvet, ağırlık merkezi, atalet momenti, kirişlere etkiyen kuvvetler, kesme kuvveti, eğilme momenti ve diyagramlar, kafes kirişler, düğüm ve kesit yöntemi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Skaler ve vektörel büyüklükler, kuvvetin tanımı, kuramsal yaklaşımlar Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
2 Newton yasaları, denge kavramı Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
3 Moment ve kuvvet çift kavramları Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
4 Ağırlık merkezi Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
5 Atalet momenti Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
6 Kirişlerde mesnet tepkilerinin bulunması Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
7 Ara sınav Kaynak kitaplardan ve power point sunumlardan yararlanılır Yazılı Sınav
8 Kafes kirişlerin düğüm yöntemiyle çözümü Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
9 Kafes kirişlerin kesit yöntemiyle çözümü Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
10 Doğrusal hareketle yer değiştirme, hız ve ivme Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
11 Eğrisel hareketle yer değiştirme, hız ve ivme Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
12 Bağıl hareket Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
13 İş ve Enerji Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
14 İmpuls ve momentum Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
15 Örnek problem çözümleri Kaynak kitaplardan ilgili bölümlerden yararlanır Power point sunum
16/17 Final Sınavı Kaynak kitaplardan ve power point sunumlardan yararlanılır Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Meriam, JL. and Kraige, LG, 1987. Engineering Mechanıcs, John Willey &Sons., Inc. NY, USA.
 Özcan, M.T., 2009. Mühendislik Mekaniği, Ç.Ü. Ziraat Fak. Yardımcı ders notu
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 3
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 3
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 4
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 4
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 4
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 4
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 4
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 3
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 4
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 3
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 5
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 2
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3