Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnternet Tabanlı Programlama |
|
Dersin Kodu |
: |
MT 486 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman YOLDAŞ ERDOĞAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
NET teknolojisini kullanarak .NET uygulamaları yazmayı öğrenir. Bu derste dönem boyunca parçaları tamamlanan bir ASP.NET uygulaması yazılmaktadır.
Bu uygulama gerçek hayatta benzer bir uygulamanın nasıl yazıldığının öğrenilmesini sağlamaktadır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
ENF204 Bilgisayar Programlama MT 373 Visual Basic. Programlama
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere İnternet tabanlı programlama ile ilgili becerilerin kazandırılması
HTML, JAVA veya ASP.net gibi ortamlarla web tabanlı eğitsel materyallerin geliştirilmesi ve tasarlanması becerilerinin kazandırılması
Web tabanlı eğitsel ortamların hazırlanması
Web sunucu kurma becerisinin kazandırılması
Öğrenme ortamlarının değerlendirilmesi
|
|
Dersin İçeriği |
: |
İnternet tabanlı programlama için kullanılan programlama dilleri, bir web sayfası için planlama ve tasarım, bir site tanımlama, katmanlarla çalışma, web sayfası üzerinde tablo ve resim kullanımı, temel web sayfası arayüzü tasarımı, web sayfasında Javascript kodları kullanımı, css kodları, web sayfasını yayınlama, host işlemleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
ASP.NET Çatısı |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
2 |
Standard Kontroller |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
3 |
Geçerlik Denetimi,Durum yönetimi |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
4 |
Zengin Kontroller |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
5 |
Master sayfa kullanarak ASP:NET web sitesi yapımı |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
6 |
Theme ve CSS kullanımı |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
7 |
Kullanıcı kontrolleri |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Veri erişimi ön bilgiler,veri kaynak kontrolleri |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
10 |
Liste, GridView, DetailsView, FormView kontrolleri |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
11 |
Repeater ve DataList kontrolleri |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
12 |
Sınıf (Class) oluşturma,Data erişim bileşenleri oluşturma |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
13 |
Site navigasyon yöntemleri |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
14 |
Güvenlik, üyelik ve rol tabanlı güvenlik |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
15 |
Güvenlik, üyelik ve rol tabanlı güvenlik |
Ders kitabının ilgili kısımlarını okur |
Düz anlatım ve Bilgisayarda Uygulama |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Tekrar |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. |
0 |
|
2 |
Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. |
0 |
|
3 |
Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar |
0 |
|
4 |
Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder |
0 |
|
5 |
Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. |
2 |
|
6 |
Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. |
4 |
|
7 |
Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar |
3 |
|
8 |
Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. |
2 |
|
9 |
Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. |
5 |
|
10 |
Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur |
5 |
|
12 |
Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. |
0 |
|
13 |
Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|