|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Biyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
BIY115 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. CANAN TÜRELİ Prof.Dr. SEVİM POLAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Biyoloji biliminin temel esaslarını tanımlar. Canlıların ortak özellkilerini tanımlar. Hücre yapısı, organelleri ve görevleri ile ilkel ve gelişmiş hücreler arasındaki farklılıkları açıklar. Bitkisel ve hayvansal hücreler arasındaki farklılıkları açıklar. Hücre bölünmesi ve gelişmeyi açıklar. Bitkisel ve hayvansal dokuların görevlerini açıklar Hayvansal organizmalardaki sistemleri ve işlevlerini temel olarak tanımlar. Çevresindeki bitkisel ve hayvansal organizmaları genel olarak sınıflandırır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Canlıların genel özellikleri, hücre yapısı, bitkisel ve hayvansal hücre, doku ve sistemler hakkında temel bilgileri kazanmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste biyoloji biliminin çalışma alanları ve canlıların ortak özellikleri anlatılarak, hücre ve hücre yapısı, prokaryot ve ökaryot hücre, hücre organelleri ve fonksiyonları, hücre bölünmesi, bitkisel dokular ve fonsiyonları, solunum ve fotosentez, hayvansal dokular, organ sistemleri, hayvanların sınıflandırılması konuları teorik dersler ve laboratuvar uygulamaları ile öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Su Ürünleri Fakültesi derslikleri, mikroskop laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Biyoloji Bilimine Giriş, Canlıların ortak özellikleri,
|
Ders ile ilgili bilgilerin okunması |
Düz anlatım
|
|
2 |
Hücre yapısı , prokaryot ve ökaryot hücre
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, Gösterim
|
|
3 |
Hücre organelleri ve görevleri, bitkisel ve hayvansal hücre arasındaki farklılıklar
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması, laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım, Gösterim, laboratuvar
|
|
4 |
Hücre bölünmesi (mitoz bölünme)
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması, laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım, Gösterim, laboratuvar
|
|
5 |
Hücre bölünmesi (mayoz bölünme)
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması, laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
6 |
Bitkisel dokular ve görevleri
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
7 |
Bitkilerde Solunum ve fotosentez
Hayvansal hücrenin yapısı, sitoplazma ve organeller, |
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
8 |
arasınav
|
arasınav için hazırlık
|
Yazılı sınav |
|
9 |
hücrede protein sentezi
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
10 |
Hücre bölünmesi,spermatogenez, döllenme ve gelişme |
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması, laboratuvar için hazırlık |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
11 |
Hayvansal dokular
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, Laboratuvar
|
|
12 |
Hayvansal dokular
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
13 |
Hayvanlarda organ sistemleri ve işlevleri
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
14 |
Hayvanlarda organ sistemleri ve işlevleri
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
15 |
Hayvanların sınıflandırılması
|
Ders ile ilgili ders notları ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim
|
|
16/17 |
Final sınavı
|
Final sınavı için hazırlık |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. Powerpoint şeklinde hazırlanmış Genel Biyoloji Ders Notu
2. Bozcuk, S. 1995. Genel Botanik, Ankara, 190 s.
3.Tanyolaç, J., Tanyolaç T., 2000. Genel Zooloji
4. Demirsoy, A., 1986. Yaşamın Temel Kuralları Genel Biyoloji/Genel Zooloji, cilt-I/kısım -I. Ankara
5. Kiziroğlu, İ., 1994. Genel Biyoloji, Ankara, 527 s.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
2 |
Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. |
1 |
|
3 |
Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. |
0 |
|
4 |
Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. |
4 |
|
5 |
Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. |
4 |
|
6 |
Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
4 |
|
7 |
Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
2 |
|
8 |
Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
1 |
|
9 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
2 |
|
10 |
Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
2 |
|
11 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
2 |
|
12 |
Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. |
0 |
|
14 |
Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. |
1 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 126 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|