Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik I

Dersin Kodu : MAT111

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MUSTAFA AKAR
Arş.Gör. SEDAT GÜNDOĞDU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Meslekte ve diğer konularda matematik ile ilgili problemlerin çözümüne ulaşmak için gerekli olan matematiksel düşünce sisteminin geliştirilmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mantık, Küme, Vektör, Sayılar, Fonksiyon ve Limit kavramlarının temelini matematiksel düşünce gücünü kullanarak öğretmek.

Dersin İçeriği : Mantik, Kümeler, Sayilar( tam sayılar, rasyonel, irrasyonel, real), Üslü İfadeler, Köklü İfadeler, Denklemler, Eşitsizlikler, Çarpanlara Ayirme Ve Sayma Kurallari, Toplama Ve Çarpma İşaretleri, Vektörler, Fonksiyonlarve grafikleri , Limit Kavrami, Limit Teoremleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Su Ürünleri Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 GİRİŞ Anlatım
2 Mantık Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
3 Kümeler Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
4 Sayılar Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
5 Üslü ifadeler Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
6 Köklü ifadeler Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
7 Denklem, eşitsizlik ve işaretlerinin incelenmesi Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
8 ARASINAV Ara sınava hazırlık
9 Çarpanlara ayırma ve sayma kuralları Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
10 Toplama ve çarpma işaretleri Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
11 Vektörler Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev SÖZLÜ ANLATIM
12 Fonksiyonlar Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
13 Fonksiyon çeşitleri Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
14 Limit Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
15 Limit Konuyla ilgili kaynakları okuma, ödev Anlatım, problem çözümü
16/17 FİNAL Final sınavına hazırlık


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  FİKRİ AKDENİZ, YUSUF ÜNLÜ, 1993 ANALİZE GİRİŞ-1 NOBEL YAYINLARI
 AHMET A. KARADENİZ 1990, YÜKSE K MATEMATİK, ÇAĞLAYAN KİTAPEVİ
 SERGE LANG 1969, SERGE LANG A FİRST COURSE İN CALCULUS, ADDİSON WESLEY PUBLİSHİNG COMPANY, LONDON.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 13 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
2 Sucul kaynakların mevcut durumunun tespiti, sürdürülebilir kullanımı, su kirliliği ve kontrolü ve biyoteknoloji alanlarında yetkinlik kazanır. 2
3 Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket eder. 1
4 Fen bilimleri ve temel mühendislik dallarında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanlarda edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri su ürünleri mühendisliği uygulamalarında bir arada kullanır. 0
5 Su ürünleri alanındaki verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, problemleri belirler, çözüm önerileri geliştirir ve uygular. 4
6 Su ürünleri alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. 3
7 Su ürünleri alanında veri toplar, temel deneysel çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. 2
8 Su ürünleri alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. 2
9 Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. 3
10 Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. 4
11 Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. 3
12 Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. 2
13 Alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, su ürünleri ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurt dışı kaynaklı yayınları takip eder. 1
14 Doğal çevrenin korunmasını gözeten su ürünleri yetiştiricilik teknikleri ile su ürünleri hastalıkları, avlama ve işleme teknolojisi, balıkçılık sektörünün yapısı, problemleri ve çözümleri konularında çalışmalar yapma ve sonuçları yaygınlaştırabilme yetilerine sahip olur. 3
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 20 2 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 2 26
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4