|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Energy Management |
|
Dersin Kodu |
: |
MES406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEŞİR ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Enerji kaynakları, dönüşümü ve tüketilmesi konusunda temel bilgiler vermek; Enerji yönetim ilkeleri hakkında temel bilgiler vermek; Sanayide enerji yönetiminin nasıl yapıldığını örneklerle açıklamak; Enerji üretim teknolojileri hakkında bilgiler vermek; Enerji üretimi ve tüketimi sırasında çevreye verilebilecek olası zararları anlatıp, çözüm yöntemleri hakkında bilgi vermek; Endüstriyel kojenerasyondan bahsederek, avantajları ve dezavantajları hakkında bilgi vermek; Thermal akışkan sistemleri hakkında bilgi vermek; Ekonomik analiz yötemlerinin ve uygulanmasının öğrenilmesini sağlamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Enerji yönetiminin temel amacı; enerji kaynaklarının ve servislerinin daha az maliyet ve çevresel etkilerle yönetilmesini öğretmek. Endüstride kullanılan enerji sistemlerinin yüksek verimlilikte kullanılabilmesi için enerji etüt, termal analiz ve ekonomik analiz yöntemlerinin öğretilmesi, enerji ihtiyacının optimizasyonu, yakıt ve enerji dönüşüm yöntemlerinin öğretilmesi, |
|
Dersin İçeriği |
: |
Enerji tüketimi, dönüşümü ve kaynakları
Enerji yönetimi ve korunumu
Enerji yönetimi ve korunumu
Endüstriel enerji yönetimi ve kullanımı
Endüstriel enerji yönetimi ve kullanımı
Enstrümentayon
Ekonomik analiz
Enerji sistemleri teknolojileri
Enerji sistemkeri teknolojileri
Enerji ve çevre
Vize
Endüstriyel kojenerasyon
Endüstriyel kojenerasyon
Termal akışkan sistem analizi
Final sınavı
|
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Mak-1, Mak-2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Enerji tüketimi, dönüşümü ve kaynakları |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
2 |
Enerji yönetimi ve korunumu |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
3 |
Enerji yönetimi ve korunumu |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
4 |
Endüstriel enerji yönetimi ve kullanımı |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
5 |
Endüstriel enerji yönetimi ve kullanımı |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
6 |
Enstrümentayon |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
7 |
Ekonomik analiz |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
8 |
Enerji sistemleri teknolojileri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
9 |
Enerji sistemkeri teknolojileri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır |
Ders Anlatım |
|
10 |
Enerji ve çevre |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
11 |
Vize |
Yazılı Sınav |
Yazılı Sınav |
|
12 |
Endüstriyel kojenerasyon |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
13 |
Endüstriyel kojenerasyon |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
14 |
Termal akışkan sistem analizi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
15 |
Termal akışkan sistem analizi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yazılı Sınav |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Barney L. Capehart, Wayne C. Turner, Guide to Energy Management, Yedinci Basım, Fairmont Press, 2011.
Albert Thumann, D. Paul Mehta, Handbook of Energy Engineering, Yedinci Basım, Fairmont Yayınevi, 2013.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
3 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
3 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
5 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
3 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
3 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|