|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fluid Mechanics Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
ME 352 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEŞİR ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Boyut analizini ve benzerlik teorisini geniş kapsamlı olarak anlamak ve değişik mühendislik problemlerine uygulamak Borularda laminar ve turbülanslı akışı öğrenmek Akışkan akışına uygulanan diferansiyel denklemleri anlamak ve uygulamak Navier-Stokes denklemlerini kullanarak çeşitli akışkanlar mekaniği problemlerini çözmek Sürüklenme ve kaldırma kuvvetlerinin anlaşılması Sıkıştırılabilir akış hakkında genel bilgilere sahip olmak, Açık kanal akışı hakkında genel bilgilere sahip olmak, Farklı turbo makinaların anlaşılması Hesaplamalı akışkanlar mekaniği hakkında genel bilgilere sahip olmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Akışkanlar mekaniğinin temel ilkelerini ve denklemlerini öğretmek; Gerçek hayattan çok sayıda ve farklı mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında akışkanlar mekaniğinin nasıl uygulandığını göstermek; Fizik üzerine ağırlık vererek ve akışkan fiziğini desteklemek üzere ilgili şekiller ve görsel dökümanlar sunarak akışkanlar mekaniğinde kapsamlı anlama yetisi geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Boyut Analizi ve Modelleme
Boyut Analizi ve Modelleme
Borularda Akış, Diferansiyel Akış Analizi
Borularda Akış, Diferansiyel Akış Analizi
Borularda Akış, Diferansiyel Akış Analizi
Navier-Stokes Denkleminin Yaklaşık Çözümleri
Navier-Stokes Denkleminin Yaklaşık Çözümleri
Navier-Stokes Denkleminin Yaklaşık Çözümleri
Vize
Dış Akışlar: Direnç ve Kaldırma
Dış Akışlar: Direnç ve Kaldırma
Sıkıştırılabilir Akış
Sıkıştırılabilir Akış
Açık Kanal Akış
Açık Kanal Akış
Türbomakineler
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine Giriş
Final Sınavı |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Mak-1 ve Mak-2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Boyut Analizi ve Modelleme |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
2 |
Boyut Analizi ve Modelleme |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
3 |
Borularda Akış, Diferansiyel Akış Analizi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
4 |
Borularda Akış, Diferansiyel Akış Analizi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
5 |
Navier-Stokes Denkleminin Yaklaşık Çözümleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
6 |
Navier-Stokes Denkleminin Yaklaşık Çözümleri |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
7 |
Vize |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
8 |
Dış Akışlar: Direnç ve Kaldırma |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
9 |
Dış Akışlar: Direnç ve Kaldırma |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
10 |
Sıkıştırılabilir Akış |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
11 |
Sıkıştırılabilir Akış |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
12 |
Açık Kanal Akış |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
13 |
Açık Kanal Akış |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
14 |
Türbomakineler |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
15 |
Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiğine Giriş |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akışkanlar Mekaniği, Temelleri ve Uygulamaları, Yazarlar:Yunus A. Çengel ve John M. Cimbala, Çeviri Editörü:Tahsin Engin, Çeviri Editörü Yardımcıları Yardımcıları:Halil Rıdavan Öz, Hasan Küçük, Şevki Çeşmeci, Basım Evi:İzmir Güve Kitabevi. Birinci Baskı, 2008
Akışkanlar Mekaniği, Yazar: Frank M. White, Çevirenler:Kadir Kırkköprü ve Erkan Ayder, Dödüncü Basımdan Çeviri, 2004
Akışkanlar Mekaniğine Giriş, Yazarlar: Donald F. Young, Bruce R. Munson, Theodore H. Okiishi, Wade W. Huebsch, Çevirenler: Nuri Yücel, Haşmet Türkoğlu ve Zekeriya Altaç, Nureddin Dinler, Basımevi: Nobel Akademik yayıncılık Eğitim Danışmanlık TİC. LTD. ŞTİ, Beşinci Basımdan Çeviri, 2013
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma |
4 |
|
2 |
Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma |
4 |
|
3 |
Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme |
4 |
|
4 |
Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma |
4 |
|
5 |
Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme |
4 |
|
6 |
Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme |
5 |
|
7 |
Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
4 |
|
8 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme |
5 |
|
9 |
İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme |
4 |
|
10 |
Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme |
5 |
|
11 |
Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme |
5 |
|
12 |
Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|