Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Giysi Tasarımı 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 409 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SEMA YALÇIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme Estetik farkındalık gösterme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Belirlenen temalar doğrultusunda özgün giysi tasarımı koleksiyonları hazırlamak. Bu tasarımları deri, kumaş, denim, triko, vb., gibi malzemeler için farklı ya da kombin çalışmalarla figür çizimi üzerinde paftalar halinde sunmak.Günün moda trendlerinin takip ederek bu trende yönelik artistik koleksiyon çizimler yapmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Günün moda trendlerini de gözönüne alarak, belirlenen konuya yönelik özgün giysi tasarımları tasarlayabilmek ve bu tasarımlardan koleksiyonlar oluşturabilmek. Oluşturulan prototip tasarımının endüstriyel olarak üretilebilirliğini değerlendirebilme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Tasarım Atölyesi 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kadın/Erkek için denim- kot- jean giysi tasarlanması - Eskiz
|
|
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
2 |
Kadın/Erkek için denim- kot- jean giysi tasarlanması - Sunum Paftası |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
3 |
Kadın/Erkek için aktif spor giysiler tasarlanması - Eskiz |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
4 |
Kadın/Erkek için aktif spor giysiler tasarlanması - Sunum Paftası |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
5 |
Kadın/Erkek için triko giysiler tasarlanması - Eskiz |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
6 |
Kadın/Erkek için triko giysiler tasarlanması - Sunum Paftası |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
7 |
Kadın/Erkek için verilen kumaşa bağımlı günlük giysiler tasarlanması - Eskiz |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
8 |
Vize Sınavı |
Vize Sınavı |
Vize Sınavı |
|
9 |
Kadın/Erkek için verilen kumaşa bağımlı günlük giysiler tasarlanması - Sunum Paftası |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
10 |
Kadın/Erkek için gece giysileri tasarlanması - Eskiz |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
11 |
Kadın/Erkek için gece giysileri tasarlanması - Eskiz |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
12 |
Kadın/Erkek için gece giysileri tasarlanması - Sunum paftası |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
13 |
Kadın/Erkek için deri giysiler tasarlanması - Eskiz |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
14 |
Kadın/Erkek için deri giysiler tasarlanması - Eskiz |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
15 |
Kadın/Erkek için deri giysiler tasarlanması-Sunum paftası |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
16/17 |
FİNAL |
FİNAL |
FİNAL |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
3 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
5 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
4 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
5 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
5 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
5 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
5 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|