Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Giysi Tasarımı 3

Dersin Kodu : TT 409

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. SEMA YALÇIN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme
Estetik farkındalık gösterme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Belirlenen temalar doğrultusunda özgün giysi tasarımı koleksiyonları hazırlamak. Bu tasarımları deri, kumaş, denim, triko, vb., gibi malzemeler için farklı ya da kombin çalışmalarla figür çizimi üzerinde paftalar halinde sunmak.Günün moda trendlerinin takip ederek bu trende yönelik artistik koleksiyon çizimler yapmak.

Dersin İçeriği : Günün moda trendlerini de gözönüne alarak, belirlenen konuya yönelik özgün giysi tasarımları tasarlayabilmek ve bu tasarımlardan koleksiyonlar oluşturabilmek. Oluşturulan prototip tasarımının endüstriyel olarak üretilebilirliğini değerlendirebilme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tekstil Tasarım Atölyesi 2


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kadın/Erkek için denim- kot- jean giysi tasarlanması - Eskiz Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
2 Kadın/Erkek için denim- kot- jean giysi tasarlanması - Sunum Paftası konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
3 Kadın/Erkek için aktif spor giysiler tasarlanması - Eskiz konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
4 Kadın/Erkek için aktif spor giysiler tasarlanması - Sunum Paftası konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
5 Kadın/Erkek için triko giysiler tasarlanması - Eskiz konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
6 Kadın/Erkek için triko giysiler tasarlanması - Sunum Paftası konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
7 Kadın/Erkek için verilen kumaşa bağımlı günlük giysiler tasarlanması - Eskiz konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
8 Vize Sınavı Vize Sınavı Vize Sınavı
9 Kadın/Erkek için verilen kumaşa bağımlı günlük giysiler tasarlanması - Sunum Paftası konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
10 Kadın/Erkek için gece giysileri tasarlanması - Eskiz konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
11 Kadın/Erkek için gece giysileri tasarlanması - Eskiz konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
12 Kadın/Erkek için gece giysileri tasarlanması - Sunum paftası konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
13 Kadın/Erkek için deri giysiler tasarlanması - Eskiz konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
14 Kadın/Erkek için deri giysiler tasarlanması - Eskiz konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
15 Kadın/Erkek için deri giysiler tasarlanması-Sunum paftası konu ile ilgili eskiz çalışmaları Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma
16/17 FİNAL FİNAL FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Apparel Product Development,Maurice J.Johnson-Evelyn C.Moore; Portfolio Presentation for Fashion Designers, Linda Tain Moda dergileri,internet
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 6 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 5
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 5
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 3
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 5
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 5
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 4
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 5
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 4
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 4
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 5
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 5
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 5
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 5
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 5
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 0
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 5
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 4
19 Estetik farkındalık gösterme 5
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 4 16
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 6 36
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6