Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Destekli Tasarım 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
TTS303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
3 Ds Max programıyla temel düzeyde yeni ve özgün tasarımlar yaratabilir. Projesini bilgisayar ortamında farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanır. Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TTS202 Bilgisayar Destekli Tasarım 2
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
3 ds Max Vray |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin tasarım esnasında kullanabilecekleri ön bilgisayar programlarının öğretilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
3 Ds max programını temel düzeyde öğrenmek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Labaratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
3D Studio MAX arabirimi |
3ds Max ile ilgili görsel materyallerin incelenmesi istenir. |
Görsel sunumlar |
|
2 |
Vievportu yapılandırmak |
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. |
Görsel sunumlar |
|
3 |
Max arabirimini özelleştirmek ve tercihleri ayarlamak |
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. |
Görsel sunumlar |
|
4 |
Nesneler ile çalışmak |
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. |
Görsel sunumlar |
|
5 |
2D Komutları & Uygulamalar 1 |
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. |
Görsel sunumlar |
|
6 |
2D Komutları & Uygulamalar 2 |
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. |
Görsel sunumlar |
|
7 |
3D Modelleme komutları1 |
Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. |
Students are asked to come to the class with visual materials. |
|
8 |
Ara Sınav |
Proje sunumu yapılır |
Ara sınav değerlendirmesi |
|
9 |
Mesh Modifier’larıyla çalışmak |
3ds Max ile ilgili proje yaptırılır. |
Görsel sunumlar |
|
10 |
Bileşik nesneler oluşturmak |
3ds Max ile ilgili proje yaptırılır. |
Görsel sunumlar |
|
11 |
Poligon modelleme: |
3ds Max ile ilgili proje yaptırılır. |
Görsel sunumlar |
|
12 |
Edit poligon kavramları |
Proje hazırlama tekniklerini incelemeleri istenir |
Görsel sunumlar |
|
13 |
Edit geometry kavramları |
Proje hazırlama tekniklerini incelemeleri istenir |
Görsel sunumlar |
|
14 |
Poligon özellikleri |
Proje sunum hazırlatılır. |
Görsel sunumlar |
|
15 |
Final Sınavı Haftası |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı Haftası |
Proje sunumu yapılır |
Final sınavı değerlendirmesi |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
2 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
1 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
3 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
3 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
2 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
5 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
2 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
3 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
1 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
1 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
3 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
3 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
3 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|