Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Destekli Tasarım 3

Dersin Kodu : TTS303

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman SIRRI KÜÇÜKARSLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : 3 Ds Max programıyla temel düzeyde yeni ve özgün tasarımlar yaratabilir.
Projesini bilgisayar ortamında farklı yöntemlerle oluşturabilme yetkinliğini kazanır.
Bilgisayar destekli tasarım konusunda mesleki terminoloji ve kavramları tanımlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TTS202 Bilgisayar Destekli Tasarım 2

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : 3 ds Max Vray

Dersin Amacı : Öğrencilerin tasarım esnasında kullanabilecekleri ön bilgisayar programlarının öğretilmesi

Dersin İçeriği : 3 Ds max programını temel düzeyde öğrenmek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bilgisayar Labaratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 3D Studio MAX arabirimi 3ds Max ile ilgili görsel materyallerin incelenmesi istenir. Görsel sunumlar
2 Vievportu yapılandırmak Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. Görsel sunumlar
3 Max arabirimini özelleştirmek ve tercihleri ayarlamak Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. Görsel sunumlar
4 Nesneler ile çalışmak Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. Görsel sunumlar
5 2D Komutları & Uygulamalar 1 Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. Görsel sunumlar
6 2D Komutları & Uygulamalar 2 Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. Görsel sunumlar
7 3D Modelleme komutları1 Görsel materyal ile derse gelinmesi sağlanır. Students are asked to come to the class with visual materials.
8 Ara Sınav Proje sunumu yapılır Ara sınav değerlendirmesi
9 Mesh Modifier’larıyla çalışmak 3ds Max ile ilgili proje yaptırılır. Görsel sunumlar
10 Bileşik nesneler oluşturmak 3ds Max ile ilgili proje yaptırılır. Görsel sunumlar
11 Poligon modelleme: 3ds Max ile ilgili proje yaptırılır. Görsel sunumlar
12 Edit poligon kavramları Proje hazırlama tekniklerini incelemeleri istenir Görsel sunumlar
13 Edit geometry kavramları Proje hazırlama tekniklerini incelemeleri istenir Görsel sunumlar
14 Poligon özellikleri Proje sunum hazırlatılır. Görsel sunumlar
15 Final Sınavı Haftası
16/17 Final Sınavı Haftası Proje sunumu yapılır Final sınavı değerlendirmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  3ds max kitapları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme 2
2 Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme 5
3 Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma 1
4 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme 5
5 Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme 3
6 Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme 3
7 Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme 5
8 Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. 2
9 Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 5
10 Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme 4
11 Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme 5
12 Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma 2
13 İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme 3
14 Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma 1
15 Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. 1
16 Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma 0
17 Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme 3
18 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma 3
19 Estetik farkındalık gösterme 3
20 Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3