Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Giysi Tasarımı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SEMA YALÇIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Moda figürü ve model çizimi yapmak Figür ve model anlatımlarının estetik çizimi için gerekli olan duruş,yerleştirme ve vurgulama sistemleri üzerine bilgiler vermek. Önerilen model üzerindeki giysinin dertayları ve doğru anlatımı anlatmak. Farklı boyama teknikleri ile model ve dergilerden görüntü taşımaları yapmak. Bir temadan esinlenerek özgün giysi tasarlamaya geçiş.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Değişik çizgi, renk ve tekniklerle artistik figür çizimi yapabilmek ; tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırmak, takip etmek, kullanmak ve temaya uyumlu 2 boyutlu giysi tasarımı yapmak ve yaratıcı sunumlarla anlatabilmek. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Atölyesi 2 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
9 Kafa ölçülü moda figürü çizimine giriş
|
|
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
2 |
Önden model çizimi |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
3 |
Arka ve yan model çizimleri |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
4 |
S duruşu, figürde ağırlık noktası ve denge çizgisi çalışmaları |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
5 |
Yüz,burun,ağız, kafa,saç,el ve ayak çizimleri |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
6 |
Moda dergilerindeki resimler üzerinde çalışmalar- model soyma ve giydirme |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
7 |
Moda dergilerinden bulunan model figür üzerinde farklı boyama teknikleri ile çalışma |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
8 |
VİZE SINAVI - Ölçülü çizimlerin bulunduğu öğrenci dosyalarının notlandırılması |
VİZE SINAVI |
VİZE SINAVI |
|
9 |
Karakalem ve kuru boya teknikleri ile model figürün çalışılması |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
10 |
Guaj ve suluboya teknikleri ile model figürün çalışılması |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
11 |
Öğrencinin tercih ettiği farklı bir teknik ile öğrencinin kendi yorumu- karma, kolaj,doku,çizgisel,lekesel,nokta vb.. |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
12 |
Moda dergilerinde bulunan model figür üzerindeki giysinin kişiliğini bozarak öğrencinin yeniden yorumlaması-tasarım sürecinin başlaması;
eskiz çalışması |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
13 |
Moda dergilerinden bulunan model figür üzerindeki giysiyi yorumlama 3lü çalışma |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
14 |
Farklı konulardan esinlenerek bu konuyu giysiye aktararak tasarıma giriş
eskiz çalışmaları |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
15 |
Farklı konulardan esinlenerek bu konuyu giysiye aktararak tasarım paftası hazırlamak |
konu ile ilgili eskiz çalışmaları |
Anlatım-Uygulama (çizim) Alıştırma |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
FİNAL SINAVI |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
4 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
5 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
5 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
0 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
5 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
5 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
5 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
5 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
5 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|