|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kumaş Yapı Bilgisi 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 231 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA YELDAGEZİCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Atkı ve çözgüden kuvvetlendirilmiş örgüleri ayırt edebilir, örgülerini çıkartabilir, yeni tasarımlar yapabilir.Çift katlı kumaşları ayırt edebilir, ön ve arka yüzün örgülerini çıkartabilir. Yeni tasarımlar yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kumaşı iyi tanıyıp, kullanım alanını iyi belirlemek, atkı ve çözgü takviyeli kumaşları ayırt edip kağıt üzerinde yeni tasarımlar yapabilmek. Aynı zamanda çift katlı dokumaları tanıyıp, ayırt edebilmek ve yeni renk ve örgülerle kağıt üzerinde yeni tasarımlar yapabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Atkı ve çözgüden kuvvetlendirilmiş örgülerin detaylı farklı yapılarının anlatılması, çift katlı kumaşların farklı örgü ve renklerle çeşitlendirilip yeni tasarımların yaptırılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil atölyesi 5 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kuvvetlendirilmiş kumaş Örgüleri nelerdir?
Çözgüden kuvvetlendirilmiş, atkıdan kuvvetlendirilmiş, çift katlı kumaşlar nelerdir? |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. |
Örnekler |
|
2 |
Çözgüden kuvvetlendirilmiş örgüler. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. |
Örnekler |
|
3 |
Çözgüden kuvvetlendirilmiş örgüler. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. |
Örnekler |
|
4 |
Çözgüden kuvvetlendirilmiş örgülere yeni tasarımlar uygulatmak. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. |
Örnekler |
|
5 |
Atkıdan kuvvetlendirilmiş örgüler. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. |
Örnekler |
|
6 |
Atkıdan kuvvetlendirilmiş örgüler. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. |
Örnekler |
|
7 |
Atkıdan kuvvetlendirilmiş örgülere yeni tasarımlar uygulatmak. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. |
Örnekler |
|
8 |
Vize |
|
değerlendirme |
|
9 |
Çift katlı kumaşların anlatımı |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem, |
Örnekler |
|
10 |
Çözgüden bağlantılı çift katlı örgüler. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem, |
Örnekler |
|
11 |
Atkıdan bağlantılı çift katlı örgüler |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem, |
Örnekler |
|
12 |
Hem çözgüden hem atkıdan bağlantılı çift katlı örgüler. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem, |
Örnekler |
|
13 |
Çift katlı kumaşlara yeni tasarımlar uygulatmak. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem, |
örnekleme |
|
14 |
Çift katlı kumaşlara yeni tasarımlar uygulatmak. |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem, |
örnekleme |
|
15 |
Genel Tekrar |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt.renkli kalem, |
örnekleme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğr.Gör.F. Yelda Gezicioğlu ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kumaş Yapı Bilgisi, Çift Katlı Kumaş Örgüleri, Bahattin Şeber, İstanbul, 2003
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
8 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
3 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
3 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
1 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
2 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
4 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
3 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
5 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
2 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
1 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
3 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
2 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
2 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
12 |
2 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
8 |
2 |
16 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|