|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Baskı Tasarım 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 225 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. SELÇUKTANYOL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
tasarım için; nasıl renk seçeceğini, deseni nasıl oluşturacağını öğrenir. Tekstil tasarımı için gerekli olan araç-gereç ve malzeme bilgisine sahip olabilmesi Tekstil tasarımla ilgili malzeme ve kaynakları etkin bir şekilde kullanabilmesi, Tasarım öğeleri hakkında bilgi sahibi olabilmesi ve bunları tekstil tasarımında etkin olarak kullanabilmesi, Çeşitli malzeme ve tekniklerle farklı dokular elde edebilmesi, Tekstil tasarımında rengi etkin bir şekilde kullanabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders, öğrencilerin yaratıcı, özgür fikirlerini form, doku, renk olgusu ile buluşturacak deneysel çalışmalarını, farklı teknik ve malzemeleri kullanarak yüzey tasarımına aktarmalarını amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Doğa, çevre, kumaş, boya, baskı teknolojisi incelenerek özgün tasarımlar hazırlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Baskı Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
öğrencinin renk araştırmalarını düşüncelerini somut hale dönüştürmek,bu konuda çalışmalar yapmak. |
doğadan renkli objeler toplayarak renk gurupları oluşturmak |
pratik |
|
2 |
öğrencinin renk araştırmalarını düşüncelerini somut hale dönüştürmek, bu konuda çalışmalar yapmak. |
doğadan renkli objeler toplayarak renk gurupları oluşturmak |
beşli renk gurupları |
|
3 |
öğrencinin renk araştırmalarını düşüncelerini somut hale dönüştürmek,bu konuda çalışmalar yapmak. |
doğadan renkli objeler toplayarak renk gurupları oluşturmak |
çoklu renk gurupları |
|
4 |
doğadan çalışma , çizgi ile ifadesi ve çizgi ile kompozisyon |
çalışmak üzere çiçek-yaprak gibi objeler hazırlanır |
gösterim, tartışma |
|
5 |
doğadan çalışma , çizgi ile ifadesi ve lekesel ile kompozisyon |
çalışmak üzere çiçek-yaprak gibi objeler hazırlanır |
gösterim, tartışma |
|
6 |
çizgili kolaj çalşma |
çizgi çalışmaları |
gösterim, tartışma |
|
7 |
VİZE |
proje sunumu |
değerlendirme |
|
8 |
renk, etki, uyum, süreklilik kuralları ile desen tasarımları yapmak |
araştırma |
anlatım |
|
9 |
mendil tasarımı |
pazar araştırması |
öğrenci bu konuda araştırma yapar |
|
10 |
mendil tasarımı |
tema raştırması |
tartışma |
|
11 |
masa örtüsü tasarımı |
tema araştırması |
tartışma |
|
12 |
masa örtüsü tasarımı |
eskiz |
gösterim |
|
13 |
serbest ekose |
tarihsel süreçte ekose örnekleri |
öğrenci bu konuda araştırma yapar |
|
14 |
serbest ekose |
ekose eskizi |
gösterim |
|
15 |
FİNAL |
proje sunumu |
değerlendirme |
|
16/17 |
FİNAL |
proje sunumu |
değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ders notları, dekor ve tekstil dergileri, moda ile ilgili her türlü yayın, folklör ile ilgili yayınlar, sanatcıların çalışmaları, çevre, doğa konumuza kaynak teşkil eder
defileler, tekstil fuarları, TV, vitrinler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
3 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
4 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
3 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
4 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
4 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
3 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
4 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
4 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
5 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
5 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
5 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
3 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
4 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
5 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
5 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
3 |
21 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 145 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|