|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kumaş Yapı Bilgisi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 121 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA YELDAGEZİCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kumaşın kullanım alanını bilir, kumaşın analizini yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kumaşı iyi tanıması, kumaşın kullanım alanını iyi belirlemesi ve kumaşın analizini yapması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ana örgüler ve türevleri, tahar ve armür öğretilir. Renklendirme, örgü, iplik analizi yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil atölyesi 5 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tekstil nedir, elyaf nedir, kumaş çeşitleri nelerdir.Doğal elyaf, yapay elyaf nedir?Dokuma kumaş nedir? Örgü, rapor, tahar, armür, tarak, ağızlık nedir? |
Defter, kalem. |
Anlatım |
|
2 |
Ana örgüler. Bezayağı, Dimi, Saten. Bezayağı örgüsü ve türevleri. |
Örgü araştırır. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
3 |
Dimi örgüsü ve türevleri? |
Örgü araştırır. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
4 |
Saten örgüsü ve türevleri? |
Örgü araştırır. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
5 |
Tahar ve armür çalışmaları. |
Kitaplardan tahar ve armür çeşitlerinii araştırır. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
6 |
Tahar ve armür çalışmaları. |
Kitaplardan tahar ve armür çeşitlerinii araştırır. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
7 |
Kumaş üzerinden örgü çalışmaları |
Kumaş araştırır. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
8 |
VİZE |
7 hafta boyunca anlatılan konuları çalışır. |
Değerlendirme |
|
9 |
Vize sınavı sonuçları ile ilgili paylaşım |
Defter, kalem |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
10 |
Renk efektleri (çizgi, merdiven, yıldız efektleri) |
Renkli kumaşlar araştırılır. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
11 |
Renk efektleri (çizgi, merdiven, yıldız efektleri) |
Renkli kumaşlar araştırılır. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
12 |
Kumaş üretici ya da satıcılarından kumaş araştırmaları.. |
|
Araştırma. |
|
13 |
Kumaş üzerinden örgü çalışmaları |
Kumaş araştırır |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
14 |
Kumaş üzerinden örgü çalışmaları |
Kumaşın örgüsünü analiz eder. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
15 |
Genel tekrar |
Defter, kalem, lup,milimetrik kağıt. |
Anlatım, gösterim, uygulama. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
14 hafta boyunca anlatılanlara çalışır. |
Değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğr.Gör.F. Yelda Gezicioğlu ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kumaş Yapı Bilgisi 1, Bahattin Şeber, İstanbul, 1989
Tasarımda Konstrüksiyon Esasları, Altuğ Acuner, Türk Tekstil Vakfı Yayınları, İstanbul, 2001
Kumaş Yapı Bilgisi Ders notları, Yrd. Doç. Dr. Burhan Bahriyeli, İstanbul, 2009
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
30 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
3 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
3 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
1 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
2 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
4 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
3 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
3 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
2 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
5 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
5 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
3 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
2 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
1 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
3 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
2 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
2 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
1 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 50 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|