Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tekstilde Pazarlama

Dersin Kodu : TEM471

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET BEBEKLİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Genel Pazarlama ve uygulamaları hakkında temel bilgileri öğrenir
2. Genel Pazarlamanın Tekstil ile ilişkilendirilmesi hakkında genel bilgi kazanılır
3. Tekstil Pazarlamada Stratejiler hakkında bilgi kazanılır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Pazarlama Kavramı ve Gelişimi Hakkında bilgi kazanımı. Pazarlama Süreci ve Tüketici Davranış Modellerini öğretme. Tekstilde Pazarlama ve Tekstilde Pazarlamanın İşletmeyle ilişkisi . Tekstil Pazarlamada Strateji Seçimi hakkında bilgi Vermek.

Dersin İçeriği : Pazarlama Kavramı ve Gelişimi. Pazarlama Süreci ve Tüketici Davranış Modelleri. Müşteri ile ilgili Temel Kavramlar. Pazarlama Şekilleri. Pazarlama Açısından Halkla İlişkilerin Önemi. Tekstilde Pazarlama. Tekstilde Pazarlamanın İşletmeyle İlişkisi. Pazarlama-Satınalma ilişkisi. Pazarlama-ÜR/GE ilişkisi. Tekstil Pazarlamada Strateji Seçimi ve Geliştirme. Teknolojinin Satış Üzerine Etkileri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Tekstil Mühendisliği Bölüm Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 PAZARLAMA KAVRAMI ve GELİŞİMİ Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
2 Pazarlama Bileşenlerinin İncelenmesi Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
3 PAZARLAMA SÜRECİ ve TÜKETİCİ DAVRANIŞ MODELLERİ Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
4 Tüketici Davranış Modelleri Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
5 Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
6 MÜŞTERİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
7 Pazarlama unsurları Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
8 Arasınav Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Yazılı Sınav
9 PAZARLAMA ŞEKİLLERİ Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
10 PAZARLAMA AÇISINDAN HALKLA İLİŞKİLERİN ÖNEMİ Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
11 TEKSTİLDE PAZARLAMA Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
12 Tekstil İşletmelerinde Maliyet Üzerinde Etki Yapan Faktörler Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
13 TEKSTİLDE PAZARLAMANIN İŞLETMEYLE İLİŞKİSİ Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
14 TEKSTİL PAZARLAMADA STRATEJİ SEÇİMİ VE GELİŞTİRME Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
15 Genel Konu Tekrarı Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Düz anlatım, tartışma
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Ders Notları ve Referans Kitapların Okunması Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1.BEBEKLİ, M..2007 Tekstilde Pazarlama Ders Notları. Adana
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme 0
2 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 1
3 Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme 0
4 Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme 2
5 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme 0
6 Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme 2
7 Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme 1
8 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme 2
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme 3
10 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme 0
11 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme 0
12 İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme 0
13 Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme 0
14 Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma 0
15 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 66
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.64
Dersin AKTS Kredisi: 3