|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yenilikçilik Ve Girişimcilik |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM455 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. OSMAN BABAARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Bilim, teknoloji ve yeniliğin kazanımıyla ilgili temel bilgileri ifade eder. 2.Tekstil sektöründe yenilik ve girişimcilik hakkında bilgileri açıklar. 3.Girişimciliği öğrenme, içeriği ve önemini tanımlar. 4.5746 SAYILI KANUN; Teknogirişim Sermaye Desteği, TÜBİTAK 1512-Bireysel Girişimcilik Aşamalı Destek Programlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı tekstil endüstrisiinde yenilik ve girişimcilik konularında teknik bilgi, kanunlar, ar-ge çalışmalarıyla ilgili bilgi vermektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilim, teknoloji ve yenilik kavramları,
Tekstil sektöründe yenilik ve AR-GE´nin önemi.
Girşimci Yaklaşım ve içeriği, girişimcilik için gerekli şartlar, girişimciliği ödüllendirme.
5746 sayılı Kanun içeriği, teknogirişimci sermaye desteği, TUBITAK 1512 - Girişimcilik Aşamalı Destek Programı |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
GİRİŞ. BİLİM, TEKNOLOJİ VE YENİLİK KAVRAMLARI |
Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
2 |
Bilgi/Bilim, Bilimsel Çalışma, Teknoloji |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
3 |
Ar-Ge, Yenilik, Ar-Ge ve Yenilik İlişkisi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
4 |
Rekabet
|
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
5 |
Bilgi ve Teknoloji Temin Seçenekleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
6 |
Günümüzde Firma Özellikleri |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
7 |
Ürünlerin Bilgi İçeriği (Katma Değer)
|
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
8 |
Arasınav |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
9 |
Ar-Ge |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
10 |
Yenilik ve Tekstil Endüstrisi |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
11 |
GİRİŞİMCİLİK; Girişimcilik Yaklaşımı, Girişimcilik İçin Gerekli Şartlar |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
12 |
Girişimciliğin Özendirilmesi.
|
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
13 |
5746 SAYILI KANUN; Teknogirişim Sermaye Desteği, |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
14 |
TÜBİTAK 1512-Bireysel Girişimcilik Aşamalı Destek Programları. |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
15 |
GİRİŞİMCİLİK ÖRNEKLERİ. |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Düz anlatım, Tartışma, Gösterim |
|
16/17 |
Yarıyılsonu sınavı |
Ders notlarının tekrarı ve Referans kitaplar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1.Elçi, S. İnovasyon - Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı, Nova Yayıncılık, Türkiye (2007).
3.Drucker P., Innovation and Entrepreneurship, Harper Business, USA (2006).
2.Kelley, T., and Littman J., The Ten Faces of Innovation, Published by Double Day, USA (2005).
4.Seeling T., İnovasyon – Girişimcilik Üzerine Yaratıcı Çalışmalar, Kuraldışı Yayınevi, Türkiye (2010).
5.İraz R., Yaratıcılık ve Yenilik Bağlamında Girişimcilik ve Kobiler, Çizgi Kitabevi Yayınları, Türkiye (2010).
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
1 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
4 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
5 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
2 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
1 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
1 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
2 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
1 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
2 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
1 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
5 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
3 |
|
15 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|