|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Akışkanlar Mekaniği |
|
Dersin Kodu |
: |
TEM321 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN AKILLI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Akışkanlar mekaniği temel kavramlarını anlayabilme. Temel fizik kurallarının akışkanlar mekaniğine uygulanması ve bu kuralların Tekstil mühendisliğinde karşılaşılan akışkanlar mekaniği problemlerine uygulama becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilere akışkanlar mekaniği ile ilgili temel bilgiler edindirmek ve örneklerle açıklamak. Gerçek hayatta Tekstil Mühendisliği ile ilgili akışkanlar mekaniği problemlerinin çözümü için temel bilgi birikimi sağlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Kavramlara Giriş Temel Kavramlara Giriş Akışkanların Özellikleri Akış Kinematiği Akış Kinematiği, Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri Kütle, Bernoulli ve Enerji Denklemleri Akışkan Sistemlerinin Momentum Analizi, Pompa, türbin ve uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil Mühendisliği Bölümü Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Akışkan kavramı, boyutlar ve birimler, akışkanların fiziksel özellikleri
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 3-27
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
2 |
Viskozite, Newtonsal ve Newtonsal olmayan akışkan kavramları
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 28-35
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
3 |
Basınç; tanımı ve ölçülmesi
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 71-84
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
4 |
Basınç ölçüm yöntemleri; Bourdan Geyç, manometreler
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 85-88
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
5 |
Yüzme ve kaldırma kuvveti
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 101-108
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
6 |
Akışkanlar mekaniğinde Kullanılan yasalar: Kütlenin Korunumu Yasası, Debi kavramı
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 169-176
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
7 |
Momentumun Korumunu
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 176-184
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
8 |
Bernoulli Denklemi ve uygulamaları
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 210-222
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
9 |
Bernoulli Denklemi ve uygulamaları
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 210-222
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
10 |
Arasınav
|
Yazılı Sınav |
Yazılı Sınav |
|
11 |
Gerçek Akışkanların Hareketi, yerel kayıplar
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 401-428
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
12 |
Sürtünme kayıpları, Laminer ve Türbülanslı akış tanımları
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 401-428
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
13 |
Moody diagramı, Bernoulli denkleminin gerçek akışlara uygulanması
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 428-448
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
14 |
Pompalar ve uygulamaları
|
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 448-500
|
Sözlü ve görsel anlatım
|
|
15 |
Türbinler ve uygulamaları |
Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 448-500 |
Sözlü ve görsel anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavı
|
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
F. White, Akışkanlar Mekaniği, Literatür yayıncılık, 2004, Çevirenler: Kadir Kırkköprü ve Erkan Ayder
Yunus Çengel, Akışkanlar Mekaniği, 2008, McGraw-Hill
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme |
3 |
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme |
3 |
|
3 |
Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme |
3 |
|
4 |
Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme |
3 |
|
5 |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme |
5 |
|
6 |
Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme |
5 |
|
7 |
Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
4 |
|
8 |
Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
10 |
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme |
2 |
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme |
1 |
|
12 |
İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme |
2 |
|
13 |
Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme |
3 |
|
14 |
Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
3 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|