|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yön. Yap. Tas. İlk. |
|
Dersin Kodu |
: |
MIM422 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YEĞİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Mimari süreçlerde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama yönetim yapıları planlama ve değerlendirme çalışmaları Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yönetim binalarının tasarım sürecindeki bileşenlerini çözümleyebilmek, farklı bina tiplerinde program ve tasarın veriler belirleyebilmek, tipolojik analizlerini yapabilmek, kavramsal , kuramsal ve uygulamaya dönük bilgilerin verilmesine ve becerilerin kazandırılmasına çalışmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönetim binaları türleri ve temel kavramlar ve kuramlar,yerel ve merkezi yönetim binalarının organizasyonları ve yönetmelikleri,bina programları ve mekan örgütlenmeleri /tipolojileri,bina programları ve mekan örgütlenmeleri, yönetim binalarında arsa seçimi ve büro çalışma sistemleri/ plan tipleri, yönetim binaları bölümleri ve birimlari. Büro çalışma katı alanları tasarım ilkeleri ve öncelikli mekanlar,
yönetim binalarında tasarım ve program verileri öncelikli mekanlar, İdare ve yönetim ofisleri çalışma katı tasarım ilkeleri ,bina bölümleri ve ortak kullanım alanları,bina bölümleri ve ortak kullanım ,alanları, örgütlenme modelleri,büro çalışma mekanlarının çevresel teknik koşullarının incelenmesi,özellikli mekanlarda ve büro binalarında iç mekan düzenlenmesi,Çok yönlü örneklerle irdeleme ve sorgulamalar yapılacaktır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yönetim binaları türleri ve temel kavramlar ve kuramlar |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Yerel ve merkezi yönetim binalarının organizasyonları ve yönetmelikleri |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Bina programları ve mekan örgütlenmeleri /tipolojileri |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Bina programları ve mekan örgütlenmeleri |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Yönetim binalarında arsa seçimi ve büro çalışma sistemleri/ plan tipleri,
|
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Yönetim binaları bölümleri ve birimlari. Büro çalışma katı alanları tasarım ilkeleri ve öncelikli mekanlar |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Yönetim binalarında tasarım ve program verileri öncelikli mekanlar |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
İdare ve yönetim ofisleri çalışma katı tasarım ilkeleri /arasınav |
Kaynak okuma |
anlatım -arasınav |
|
9 |
Bina bölümleri ve ortak kullanım alanları, |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
10 |
Bina bölümleri ve ortak kullanım alanları, örgütlenme modelleri |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Büro çalışma mekanlarının çevresel teknik koşullarının incelenmesi |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Büro çalışma mekanlarının çevresel teknik koşullarının incelenmesi |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Özellikli mekanlarda ve büro binalarında iç mekan düzenlenmesi |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Çok yönlü örneklerle irdeleme ve sorgulamalar |
Kaynak okuma |
düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Yılsonu Sınavı |
|
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Moaveni, S., (2003), Finite Element Analysis-Theory and Application with ANSYS, Pearson
Education Inc., New Jersey.
Rosenlund, Hans 2001, Climatic Design of Buildings Using Passive Techniques, Building
Issues 2000.
KRİER, R., “Architecture and Urban Design”, Architectural Monographs No:30, Academy Editions, Londra 1993
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin bir biçimde çalışır |
4 |
|
2 |
B1 düzeyinde mesleğinin gerektirdiği yabancı dil bilgisine sahip olur. |
0 |
|
3 |
Mimarlık alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynak araştırması yapar, bilgiye ulaşır ve veri tabanlarını kullanır. |
5 |
|
4 |
Mimarlık alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak tasarım yapar, olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler ve yorumlar. |
5 |
|
5 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirir ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanır. |
4 |
|
7 |
Sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasını sağlar. |
3 |
|
8 |
Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler vb.) geliştirir, değerlendirir ve uygular. |
2 |
|
9 |
Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç oluşturur ve tasarım verilerinin sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olur. |
4 |
|
10 |
Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimlerini ve uygulamalarını anlar ve yorumlar. |
3 |
|
11 |
Mesleki gelişimde stajın rolünü ve işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını anlar. |
5 |
|
12 |
Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izler, düzenler, proje hazırlar ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip eder. |
5 |
|
13 |
Mimarlık alanında yeterli bilgiye sahip olur; bu alanda edindiği teorik ve uygulamalı bilgileri mimarlık uygulamalarında bir arada kullanır. |
5 |
|
14 |
Mimarlık alanında veri toplar, tasarım çalışmaları yapar, sonuçları değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir. |
5 |
|
15 |
Mimarlık alanı ile ilgili herhangi bir çalışmayı bireysel olarak planlar, projelendirir ve bağımsız olarak yürütür, danışmanlık ve bilirkişilik yapar. |
5 |
|
16 |
Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. |
4 |
|
17 |
Mimarlık alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
5 |
|
18 |
Temel mimari ilkeleri bina, iç mekan ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygular. |
5 |
|
19 |
Tarihi çevreyi tanıma ve koruma bilinci kazanır; tarihi anıtları ve yapıları belgeler ve restorasyon projelerini hazırlamak için gerekli temel teknikleri bilir ve uygular. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 65 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|