|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Academic Writing |
|
Dersin Kodu |
: |
ELT 702 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ERDOĞAN BADA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenciler akademik metinleri tanır Cümleler ve paragraflar arasındaki bağlaçları uygulayabilir. Ana fikri açık ve çarpıcı şekilde sunabilir. atıfta bulunulan kaynakçaları ve araştırma konusunu ilişkilendirebilir. araştırma ödevini her bölümün gerektirdiği şekilde hazırlayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yazma biçimlerini ayırt edebilme, cümleler ve paragraflararasındaki geçişleri ve bağlaçları akademik alanın gerektirdiği şekilde yerinde ve doğru kullanma. Cümlelerin ana fikrini açık ve çarpıcı şekilde sunabilme, atıfta bulunan kaynakçaları doğru ve kabul edilebilir standartlarda sunabilme ve akademik metinleri oluşturan bölümlerin gerektirdiği özel kullanımları bilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Akademik makalelerin alana göre yazılma biçimlerini ayırt edebilme, metinleri oluşturan paragrafların özelliklerini ve kullanım akıcılığını ayırt edebilme ve uygulayabilme. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
İngilizce Bölümü Toplantı Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Akademik metin yazma nedir? (Okuyucu, amaç, söz varlığı ve stil) |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
2 |
Akademik metin yazma nedir? (Dilbilgisi, bağlaçlar ve akıcılık) |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
3 |
Genelden özele metinler |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
4 |
Tanımlar |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
5 |
Ana fikri sunma |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
6 |
Ana fikri sunma |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
7 |
vize |
vize |
vize |
|
8 |
veri toplama |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
9 |
özetler |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
10 |
kritikler |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
11 |
araştırma projesi hazırlama (özet) |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
12 |
araştırma projesi hazırlama (giriş) |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
13 |
araştırma projesi hazırlama (sonuç ve tartışma) |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
14 |
Constructing a research paper (conclusion) |
ön hazırlık |
Seminar / Discussion |
|
15 |
araştırma projesi hazırlama (sonuç) |
ön hazırlık |
Seminer ve tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
final sınavı |
final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Swales, J. M., & Feak, C. B. (2004). (2nd ed.). Academic writing for graduate students: Essential tasks and skills. Michigan: University of Michigan Press.
Various published articles, research papers, theses, dissertations.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf içi araştırmalar yoluyla sınıf ortamını daha verimli hale getirir ve sorunları çözer. |
3 |
|
2 |
Sınıf ortamındaki duygusal etkenler ile ilgili farkındalığını daha verimli eğitim öğretim ortamları yaratmakta kullanır. |
3 |
|
3 |
İkinci dil eğitim ve öğretiminde kültür ile ilgili kuramlardan yararlanır. |
3 |
|
4 |
Öğretim izlencesi oluşturur. Kullandığı izlenceyi değerlendirir. |
4 |
|
5 |
Ana dil edinimi ile ilgili kuramlardan uygulamalarında yararlanır. |
1 |
|
6 |
Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgisini tez önerisi ve tez yazımına yansıtır. |
5 |
|
7 |
İngilizce öğretme yöntemlerini bilir ve uygular. |
2 |
|
8 |
Sınıf ortamında özel amaçlı dil öğretme yöntemlerinden yararlanır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
15 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|