|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dönem Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
MGP 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Prof.Dr. SERAP ÇABUK Prof.Dr. HATİCE DOĞUKANLI Prof.Dr. YILDIRIM BEYAZITÖNAL Prof.Dr. TURGUT ÇÜRÜK Prof.Dr. ÜNAL AY Prof.Dr. AZMİ YALÇIN Prof.Dr. CANAN MADRAN Prof.Dr. FATMA DEMİRCİ OREL Prof.Dr. ERKUT DÜZAKIN Prof.Dr. HATİCE DÜZAKIN Doç.Dr. ALİ DANIŞMAN Doç.Dr. ARZU UZUN Doç.Dr. MEHMET TURAN Doç.Dr. HİLAL İNAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. JALE SAĞLAR Doç.Dr. KEMAL CAN KILIÇ Dr.Öğr. ÜyesiDr. ELİF NURSUN DEMİRCİOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. GAMZE VURAL Doç.Dr. SELÇUK ÇOLAK Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR Doç.Dr. SERKAN YILMAZ KANDIR Prof.Dr. VEYİS NACİ TANIŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır
Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır
Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir
Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için bilgiye erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlamaya yönelik etik kurallara uygun bir çalışma yapmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Dönem projesi, bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin bağımsız bir çalışma yürütebilmesini içerir. Bu nedenle çalışma süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
IIBF |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
2 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
3 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
4 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma |
|
5 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
6 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
7 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
8 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
9 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
İAnlatım, tartışma . |
|
10 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
11 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
12 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
İAnlatım, tartışma . |
|
13 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
14 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
15 |
Proje danışmanının belirleyeceği konular |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
Anlatım, tartışma . |
|
16/17 |
Belirlenen konunun sunumu |
Danışman tarafından önerilecek ilgili kitaplar ve makaleler |
yazılı ve sozlu sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Konu ile ilgili tüm yazılı kaynaklar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Finansman Yönetimi, Muhasebe Yönetimi, Üretim Yönetimi, Pazarlama Yönetimi, Yönetim ve Organizasyon ve Sayısal Yöntemler kavramlarını listeleme, tanımlama ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama becerisine sahiptir. |
5 |
|
2 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme becerisine sahiptir. |
5 |
|
3 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını araştırarak açıklayabilir. |
5 |
|
4 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama becerisine sahiptir. |
4 |
|
5 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. |
5 |
|
6 |
İşletme yönetimi yöntemlerini temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. |
5 |
|
7 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. |
4 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma becerisine sahiptir. |
3 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. |
2 |
|
10 |
Yeni bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma becerisine sahiptir. |
5 |
|
11 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanabilir. |
5 |
|
12 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama becerisine sahiptir. |
5 |
|
13 |
İşletme biliminin alanları üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma becerisine sahiptir. |
4 |
|
14 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirleme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
3 |
48 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
5 |
80 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 153 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|