|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Adli Seroloji (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADS521 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BEHNAN ALPER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kimliklendirmede kullanılan sistemleri öğrenme Adli serolojinin temel bilgilerini öğrenme Biyolojik lekelerin özelliklerini ve tanımlanmasında kullanılan testleri öğrenme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Adli Seroloji ile ilgili gerekli temel bilgileri vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Adli Seroloji ile ilgili kavramlar, biyolojik deliller, biyolojik lekelerin incelenme yöntemleri, kimliklendirmede kullanılan markerlar |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Adli Serolojinin tanımı ve tarihçe hakkında kısa bilgi |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
2 |
Biyolojik deliller nelerdir? Genel özellikleri
|
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
3 |
Kan ve semen lekelerinin tanımlanmasında kullanılan ön tarama testleri ve prensipleri |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
4 |
Kan ve semen lekelerinin tanımlanmasında kullanılan kanıtlayıcı testler ve prensipleri |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
5 |
Diğer biyolojik lekelerin tanımlanmasında kullanılan testler ve prensipleri |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
6 |
Kıl identifikasyonu |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
7 |
Tür tayini. Bu amaçla kullanılan testler ve prensipleri |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Doku identifikasyonu amacıyla test edilen yeni markerlar |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
10 |
Yeni geliştirilen teknolojiler |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
11 |
Kimliklendirmede kullanılan geleneksel sistemler |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
12 |
Ana kan grubu ve subgrup antijenleri |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
13 |
Polimorfik eritrosit enzimleri ve serum proteinleri |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
14 |
İnsan lökosit antijenleri |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Kitap ve litaretür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Forensic Science Handbook, Richard Safferstein, 1982.
Forensic DNA Typing Protocols, Angel Carracedo, 2005.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
5 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
1 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
5 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
5 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
5 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
5 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
4 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
5 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
1 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
4 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
5 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
5 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
5 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 116 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|