Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fizik 2

Dersin Kodu : FM 104

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. SÜLEYMAN ÇABUK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler analitik düşünce ve problem çözme yeteneklerini geliştirirler
Verilen herhangi bir durum için hangi fizik yasalarını kullanacaklarını bilirler
Verilen bir fiziksel durum ve sistem için nelerin olabileceği konusunda öngörüye sahip olurlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu fizik dersinin genel amacı fiziğin temel kavram ve prensiplerini öğrenciye açık ve mantıklı bir şekilde vermek ve gerçek dünyadaki ilginç uygulamalarla birlikte geniş bir bakış açısı içinde elektrik ve manyetizma olaylarını ve kavramlarının anlaşılırlığını sağlamaktır. Elektrik ve manyetizmanın heycan verici dünyasına hoş geldiniz.

Dersin İçeriği : Elektrik yükleri; Gauss kanunu; elektrik potansiyeli; sığa ve dielektrik; akım ve direnç; doğru akım devreleri; manyetik alanlar; manyetik alan kaynakları; Fraday kanunu; özindüksiyon; alternatif akım devreleri; elektromanyetik dalgalar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Elektrik yükü ve elektrik alanı Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
2 Gauss yasası Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
3 Gauss yasası uygulaması Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
4 Elektriksel potansiyel Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
5 Sığa ve dielektrikler Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
6 Akım, direnç ve elektromotor kuvvet Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
7 Doğru akım devreleri Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
8 Ara sınav Tekrar Yazılı sınav
9 Manyetik alan ve manyetik kuvvetler Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
10 Manyetik alan ve manyetik kuvvetler Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
11 Manyetik alan kaynakları Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
12 Faraday yasası Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
13 Özindiksiyon Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
14 Alternatif akım devreleri Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
15 Elektromanyetik dalgalar Kitapta ilgili bölüm okunmalı Düz anlatım ve tartışma
16/17 Final sınavı Tekrar Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Young ve Freedman Üniversite Fiziği Cilt II
 Serway ve Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik, Cilt II
 Fishbane, Gasiorowicz, Thornton Temel Fizik Cilt II
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 85
    Ödev/Proje/Diğer 5 15
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Orta Öğretimde kazandırılan matematik bilgilerini teorik temellere dayandırarak ispat eder. 4
2 Cebir, Analiz ve Topolojinin temel kavramlarının önemini farkeder. 2
3 Matematiksel akıl yürütme olgunluğu kazanarak matematiksel ispatlar geliştirir ve yazar 2
4 Matematiğin temel teorilerini düzgün ve doğru olarak hem yazılı hem de sözlü olarak ifade eder 1
5 Matematiğin farklı alanları arasındaki ilişkinin ve diğer disiplinlerle olan bağlantısının farkına varır. 3
6 Herhangi bir problem için model oluştururken nesneler arasındaki ilişkileri en anlaşılır bir şekilde ifade eder. 4
7 Formül, grafik, tablo ve şema gibi matematiksel modelleri çizer ve açıklar 2
8 Karşılaştığı problemleri matematiksel olarak yeniden düzenleme, analiz etme ve modelleme yeteneğine sahip olur. 5
9 Bilgisayar programlama dillerinden en az birini bilir. 0
10 Problem çözmede bilimsel yöntemleri ve uygun teknolojileri etkin olarak kullanma becerisine sahip olur. 5
11 Programlama tekniklerini bilir ve proğram yapabilme yetenegine sahip olur 1
12 Gerek bağımsız gerekse grup olarak matematik çalışma yeteneğine sahip olur. 2
13 Matematiksel kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kurabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. 2
14 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 2 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 128
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.12
Dersin AKTS Kredisi: 5