|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuk İstismarı ve İhmali (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
ADT542 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NECMİ ÇEKİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İhmal ve istismar tanımı, türleri, bulgularını bilebilir ve tanıyabilir Ulusal ve Uluslararası yaklaşımları bilir Çocuk koruma kanunu içeriğini bilir Koruma ve tedbir kararları, uygulanması hakkında bilgi sahibi olacak Çocuk ihmal ve istismarını önleme politikaları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çocuk ihmal ve istismarı hakkında bilgi sahibi olmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocuk ihmal ve istismarının tanımı, türleri, Dünya ve Ülkemizde yasal yaklaşımları ve önleme mücadeleri hakkında bilgi sahibi olmak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çocuk Psikiyatri dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, beklentilerin öğrenilmesi, dersin amacı ve öğrenim çıktılarının verilmesi.
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
2 |
Çocuk ihmali tanımı, nedenleri, türleri.
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
3 |
Çocuk ihmali tanımı, nedenleri, türleri |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
4 |
Fiziksel istismar, nedenleri, bulguları
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
5 |
Cinsel istismar, nedenleri, bulguları
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
6 |
Duygusal istismar, nedenleri, bulguları
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
7 |
Seminer Sunumu
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
8 |
Vize
|
Sınav |
Sınav |
|
9 |
Uluslararası düzenlemeler
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
10 |
Ulusal düzenlemeler (TCK, MK)
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
11 |
Ulusal düzenlemeler (Çocuk Koruma K.)
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
12 |
İhmal ve İstismarın çocuk ve toplum üzerine sonuçları
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
13 |
Önleme |
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
14 |
Olgu örnekleri
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
15 |
Seminer sunumu
|
Kitap ve literatür okuma |
Sunum ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Sınav |
Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ç.Ü.T.F. Adli Tıp Ders Notları
The handbook of children´s rights (Thomas Hammarberg)
Child Abuse and Neglect Diagnosis Treatment and Evidence (Carole Jenny)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel Adli Tıp Bilgisine sahip olabilir |
5 |
|
2 |
Türk Ceza Kanununda ve Ceza Muhakemeleri kanununda bulunan ilgili yasaları bilir |
5 |
|
3 |
Adli Bilimler ve alt başlıkları bilir |
1 |
|
4 |
Adli Bilimler laboratuvar çalışmalarını uygular |
2 |
|
5 |
Adli Bilimler alanında kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma |
3 |
|
6 |
laboratuvar sonuçlarının yorumlar |
3 |
|
7 |
Adli olaylarda karşılaşılan olayları çözebilir |
5 |
|
8 |
Biyolojik örneklerin analizi ve yorumlar |
4 |
|
9 |
Bağımsız bilirkişi olarak hizmet verebilir |
4 |
|
10 |
Meslek sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Meslek Etiğini Öğrenebilir |
5 |
|
12 |
Bir araştırmayı planlar |
2 |
|
13 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahipdir |
2 |
|
14 |
Adli Bilimlerin herbir alanında bilirkişi donanımına sahip olabilir |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 122 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|