Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Moleküler Genetik Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-568 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SALİH KAFKAS |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Moleküler genetik laboratuarının kullanımını ve kurallarını öğrenir. Moleküler genetik çalışmalarda kullanılan solüsyonların, kimyasalların ve tampon çözeltilerin hazırlanışını öğretir. Moleküler Genetik konusunda teorik ve uygulamaya yönelik olarak araştırmalarında izlenebilecek yöntemler konusunda bilgi edinir. Moleküler genetik ile ilgili araştırma bulguları ve teorik bilgilerin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda uygulama becerisi kazanır. Elektroforez sistemleri ile PCR teknolojisini detaylı bir şekilde öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Moleküler teknikler konusunda pratik kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Moleküler genetik laboratuvarının tanıtımı, kullanımı, güvenlik, birimler, hesaplamalar, kimyasal maddeler, tampon çözeltileri, stok çözeltilerin hazırlanışları ile kullanımları, Bitkilerde DNA izolasyonu, DNA miktarı ve kalitesinin belirlenmesi, Jel elektroforez sistemleri, DNA miktarının agaroz jelde belirlenmesi, DNA’nın jelden izole edilmesi, İzole edilen DNA’nın klonlanması, Klonlanlanmış DNA dizisinin belirlenmesi, Kütüphaneler; genomik, kromozom-özgül ve DNA kütüphaneleri, PCR’ın kullanımı ve uygulamaları ile PCR reaksiyonununda meydana gelen sorunlar ve çözüm yolları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Çukurova Üniversitesi Ziraat fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü derslikleri ve Moleküler Genetik Laboratuvarı
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Moleküler genetik laboratuvarının tanıtımı, kullanımı ve güvenlik |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
2 |
Moleküler genetik laboratuvarında birimler ve hesaplamalar |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
3 |
Moleküler genetik laboratuarında kimyasal maddeler, tampon çözeltileri, stok çözeltilerin hazırlanışları ile kullanımları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
4 |
Bitkilerde DNA izolasyonu |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
5 |
Bitkilerde DNA izolasyonu |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
6 |
DNA miktarı ve kalitesinin belirlenmesi |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
7 |
Jel elektroforez sistemleri |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
8 |
ARA SINAV |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Sınav haftasına kadar işlenen konulardan sınav
|
|
9 |
DNA’nın jelden izole edilmesi ve klonlanması |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
10 |
Klonlanlanmış DNA dizisinin belirlenmesi |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
11 |
Genomik, kromozom-özgül ve DNA kütüphaneleri |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
12 |
Polimeraz zincir reaksiyonu |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
13 |
Polimeraz zincir reaksiyonu uygulamaları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
14 |
PCR reaksiyonununda meydana gelen sorunlar ve çözüm yolları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
15 |
PCR reaksiyonununda meydana gelen sorunlar ve çözüm yolları |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
Ders notları ve kaynak kitaplardaki ilgili bölümler |
|
16/17 |
YILSONU SINAVI |
Ders ile ilgili notlarının okunması |
İşlenen tüm konulardan final sınavı
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
4 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
2 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
1 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
3 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
2 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
3 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
1 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
1 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
3 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
4 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|