Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Physiology of the in vitro Grown Plants |
|
Dersin Kodu |
: |
BB-518 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SAADET BÜYÜKALACA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğrenci temel fizyoloji bilgilerini tekrarlar Öğrenci doku kültüründe yetişen bitkilerde meydana gelen fizyolojik değişimleri öğrenir Doku kültüründe yetişen bitkilerin temel ihtiyaçlarını kavrar. Doku kültüründe yetişen bitkilerin durumlarını değerlendirerek neler yapması gerektiğini yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İn vitro koşullarda geliştirilen bitkilerde meydana gelen fizyolojik olayların açıklanmasıdır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu kursta in vitro koşullarda gelişen bitkilerin bitki besin elementleri ve hormon gereksinimleri anlatılmaktadır. Ayrıca vitrifikasyon, doku kahverengileşmesi, sürgün ucu nekrozları ve gaz değişimi konularında bilgi verilmwktwdir. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Bahçe Bitkileri bölümü yüksek lisans dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bitki Fizyolojisinin temel konuları |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
2 |
İn vitro, Ex-vitro ve in vivo koşullarda yetişen bitkilerdeli değişiklikler |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
3 |
İn vitro koşullarda gelişen bitkilerin besin elementi ihtiyacı: Makro elementler |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
4 |
İn vitro koşullarda gelişen bitkilerin besin elementi ihtiyacı: Mikro elementler |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
5 |
İn vitro koşullarda gelişen bitkilerin su kaybı ve stomalarında meydana gelen değişiklikler |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
6 |
İn vitro koşullarda gelişen bitkilerin karbon kaynağı ihtiyacı |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
7 |
Ara sınav |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Yazılı sınav |
|
8 |
İn vitro koşullarda bitki büyüme düzenleyicilerin etkisi :oksinler ve sitokininler |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
9 |
İn vitro koşullarda bitki büyüme düzenleyicilerin etkisi :absizinler, etilen ve digerleri |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
10 |
İn vitro koşullarda gaz değişimi |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
11 |
İn vitro koşullarda ısığın etkisi |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
12 |
İn vitroda gelişen bitkilerin dış koşullara adaptasyonu |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
13 |
İn vitro koşullarda bitkilerde meydana gelen fizyolojik ve gelişimsel problemler:sürgün ucu nekrozları |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
14 |
İn vitro koşullarda bitkilerde meydana gelen fizyolojik ve gelişimsel değişiklikler:doku kahverengileşmesi |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
15 |
Epigenetik değişiklikler ve somaklonal değişiklikler |
Önerilen kaynaklar ve verilen ders notlarından hazırlık |
Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve fotoğraflarla zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme |
5 |
|
2 |
Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme |
4 |
|
3 |
Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümleme |
4 |
|
4 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturabilme |
4 |
|
5 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme |
2 |
|
6 |
Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme |
4 |
|
7 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapma |
2 |
|
8 |
Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
9 |
Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme |
3 |
|
10 |
Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme |
3 |
|
11 |
Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme |
1 |
|
12 |
Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme |
3 |
|
13 |
Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|