|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygulamalı Ekonometri I |
|
Dersin Kodu |
: |
IEM 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET ÖZMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ekonometrik testler öğrenme Makale yorumlama Uygulama yapma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İktisadi ilişkilerin ekonometrik yöntemlerle modellenmesi, bilgisayar programıyla uygulanması ve bu modellerin yorumlanması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
DF ve ADF Durağanlık testleri, Enge-Granger ve Johansen eşbütünleşme testleri, VEC modelinin tahmini, ARIMA modellerinin tahmini, VAR modelinin tahmini |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik ve bilgisayar dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Zaman serisi ekonometrisine giriş |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı |
|
2 |
Bazı Temel Kavramlar, Fark denklemi,Beyaz Gürültü Süreci |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
3 |
AR, MA, ARMA ve ARIMA Modelleri |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
4 |
Box- Jenkins Öngörü Modelleri |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
5 |
Tesadüfi Yürüyüş Hipotezi,Deterministik ve Stokastik Trend |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
6 |
Taklit Regresyon |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
7 |
Zaman Serilerinde Trendin Ortadan Kaldırılması : Fark ve Trend Durağan Süreçler |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Durağanlığın Test Edilmesi |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
10 |
Gecikme Sayısını Belirleyen Kriterler |
İlgili Okuma |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
11 |
Ko-entegrasyonun Varlığının Test Edilmesi |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
12 |
Ko-entegrasyon Durbin Watson Testi |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
13 |
Engle-Granger Testi |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
14 |
Engle-Granger ve Yoo Yaklaşımı |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
15 |
Maksimum Öz Değer testi ve İz test İstatistiği |
İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama |
Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Pindyck, R. S., Rubinfeld, D. L., 1991, Mc-Graw Hill
Enders, W., 1995, John Wiley & Sons
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Ekonometri kavramlarını açıklar |
5 |
|
2 |
İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur |
5 |
|
3 |
Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller |
5 |
|
4 |
Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir |
5 |
|
5 |
Veri toplar, düzenler ve analiz eder |
5 |
|
6 |
Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir |
4 |
|
7 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
4 |
|
8 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
0 |
|
9 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
10 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
4 |
|
11 |
Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar |
4 |
|
12 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
3 |
|
13 |
İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar |
5 |
|
14 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
15 |
Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar |
5 |
|
16 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
16 |
16 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
18 |
18 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|