Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamalı Ekonometri I

Dersin Kodu : IEM 703

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEHMET ÖZMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ekonometrik testler öğrenme
Makale yorumlama
Uygulama yapma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İktisadi ilişkilerin ekonometrik yöntemlerle modellenmesi, bilgisayar programıyla uygulanması ve bu modellerin yorumlanması.

Dersin İçeriği : DF ve ADF Durağanlık testleri, Enge-Granger ve Johansen eşbütünleşme testleri, VEC modelinin tahmini, ARIMA modellerinin tahmini, VAR modelinin tahmini

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik ve bilgisayar dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Zaman serisi ekonometrisine giriş İlgili Okuma Ders Anlatımı
2 Bazı Temel Kavramlar, Fark denklemi,Beyaz Gürültü Süreci İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
3 AR, MA, ARMA ve ARIMA Modelleri İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
4 Box- Jenkins Öngörü Modelleri İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
5 Tesadüfi Yürüyüş Hipotezi,Deterministik ve Stokastik Trend İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
6 Taklit Regresyon İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
7 Zaman Serilerinde Trendin Ortadan Kaldırılması : Fark ve Trend Durağan Süreçler İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
8 Ara sınav
9 Durağanlığın Test Edilmesi İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
10 Gecikme Sayısını Belirleyen Kriterler İlgili Okuma Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
11 Ko-entegrasyonun Varlığının Test Edilmesi İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
12 Ko-entegrasyon Durbin Watson Testi İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
13 Engle-Granger Testi İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
14 Engle-Granger ve Yoo Yaklaşımı İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
15 Maksimum Öz Değer testi ve İz test İstatistiği İlgili Okuma, Problem Seti ve Uygulama Ders Anlatımı, Problem Çözme ve Uygulama
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Pindyck, R. S., Rubinfeld, D. L., 1991, Mc-Graw Hill
 Enders, W., 1995, John Wiley & Sons
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 5 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Ekonometri kavramlarını açıklar 5
2 İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur 5
3 Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller 5
4 Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, değerlendirebilme ve yorumlama becerisine sahiptir 5
5 Veri toplar, düzenler ve analiz eder 5
6 Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili ileri düzey paket programlarını kullanabilir 4
7 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 4
8 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 0
9 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 5
10 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular 4
11 Modeli tutarlı tahmin eder ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 4
12 Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
13 İstatistik, yöneylem araştırması ve Matematik bilgilerini tanımlar 5
14 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 3
15 Güncel konuları takip eder, iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 5
16 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6