|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antijen-antikorreaksiyonları |
|
Dersin Kodu |
: |
TİM-507 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. AKGÜN YAMAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Poliklonal antikor kavramını ve nasıl üretildiklerini açıklar.
Monoklonal antikor kavramını tanımlar.
Antijen ve antikorların pürifikasyonu açıklar.
Afinite ve avidite kavranı açıklar.
EIA ve floresan antikor ile antijen aranmasını açıklar.
Antijen antikor reaksiyonlarının genel özelliklerini tanımlar.
Prezon, optimal zon ve post zon kavramları ve önemini açıklar.
Kalitatif ölçümleri listeler.
Kantitatif ölçümleri listeler.
Dilüsyonların yapılışını ve önemini açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
TİM-503 Antijenler TİM-504 Antikorlar
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İmmünolojik testlerin yapılış tekniğini ve hastalıkların tanısında kullanımını açıklamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Antikorların özellikleri ve çeşitleri, antikorların immün sistem hastalıklarının tanısında kullanımı, avidite, afinite, dilüsyon kavramları ve kalitatif-kantitatif analizler teorik dersler ve alıştırmalarla öğretilmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbi mikrobiyoloji Anabilim Dalı Toplantı odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Poliklonal antikorlar |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
2 |
Monoklonal antikorlar |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
3 |
Antijen ve antikorların pürifikasyonu |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
4 |
Afinite |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
5 |
Avidite |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
6 |
İndirtekt testler |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması,makale tarama |
Düz anlatım, gösterim,tartışma |
|
7 |
Direkt testler |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması,makale tarama |
Düz anlatım, gösterim,tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Antijen antikor reaksiyonlarının genel özellikleri |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım |
|
10 |
Prezon kavramı |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
11 |
Optimal zon kavramı |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
12 |
Post zon kavramı |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
13 |
Kalitatif ölçümler |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
14 |
Kantitatif ölçümler |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
15 |
Dilüsyonlar ve önemi |
Konu ile ilgili kaynak ve ders notlarının okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Delves PJ, Martin SJ, Burton DR, Roitt IM, Çeviri editörü: Ilıman MN, Editör Yardımcısı: Yıldız M, Temel İmmünoloji. Atlas Kitapçılık. 2008
Male D, Brostoff J, Roth DB, Roitt I, Immunology. seventh edition
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
1 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
1 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
3 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
4 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
1 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
1 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
3 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
1 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
4 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
1 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
3 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
0 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
5 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
5 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
5 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
5 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
4 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|