Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Antikorlar

Dersin Kodu : TİM-504

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. AKGÜN YAMAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İmmünoglobulinlerin yapısını tanımlar,beş immünglobulin (IgG, IgM, IgA, IgD ve IgA) sınıfının özelliklerini listeler.
IgG molekülünün yapı ve fonksiyonunu tanımlar ve diğer antikor sınıfları ile ilişkisini açıklar.
Fab ve Fc parçalarını, antikor bağlanma bölgesini ve menteşe bölgesini ayırt eder.
Antikor ve kompleman ilişkisini açıklar.
İnsan Fc reseptörlerinin yapısını tanımlar
Somatik rekombinasyon kavramını açıklar.
İmmünglobulin hafif ve ağır zincir lokusları ile V, D, J rekombinasyonlarını açıklar.
Rekombinasyon sinyal dizisi ve 12/23 kuralını açıklar.
Gen konversiyonu ile immünglobulin çeşitliliği arasındaki ilişkiyi açıklar.
Sınıf değiştirici rekombinasyon mekanizmasını açıklar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TİM-501 Temel İmmünoloji

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İmmünoglobulinlerin yapısı, fonksiyonları, immün savunmadaki görevleri hakkında temel bilgileri kazanmaktır.

Dersin İçeriği : İmmunoglobulin sınıfları yapısal ve fonksiyonel yönlerden incelenerek,sınıflar arasındaki farklılıklar ve bunların nedenleri genetik mekanizmalar yardımıyla açıklanmakta; immunoglobulinlerin savunma sistemindeki rolleri tartışılmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü Tıp fakültesi Tıbbi mikrobiyoloji Anabilim dalı toplantı salonu


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İmmünglobulinlerin yapısı Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım,gösterim
2 İmmünglobulin sınıflarının fonksiyonları Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım
3 IgG molekülü Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım,gösterim
4 Fab, Fc parçalarının yapısı, antikor bağlanma bölgesi Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım,gösterim
5 Menteşe bölgesi ve IgG alt sınıfları Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım,gösterim
6 Antikorlar ve kompleman Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım
7 Antikorlar ve insan lökosit Fc reseptörleri Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması,makale tarama Düz anlatım
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Antikor çeşitliliğinin genetiği ve fonksiyonu Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım,tartışma
10 İmmunglobulin değişken gen segment ve lokusları Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım,gösterim
11 Rekombinasyon sinyal dizileri Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım,gösterim
12 Rekombinaz mekanizması Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım,gösterim
13 Gen konversiyonu ve repertuvar çeşitliliği Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım
14 Sınıf değiştirici rekombinasyonlar Konuyla ilgili kaynak kitap ve ders notlarının okunması Düz anlatım
15 Ders döneminin değerlendirilmesi yok Tartışma
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Delves PJ, Martin SJ, Burton DR, Roitt IM, Çeviri editörü: Ilıman MN, Editör Yardımcısı: Yıldız M, Temel İmmünoloji. Atlas Kitapçılık. 2008.
 Levinson W, Jawetz E, Çeviri editörü: Özgünen T, Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji. Güneş Kitabevi.
 Male D, Brostoff J, Roth DB, Roitt I, Immunology. seventh edition
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar. 2
2 Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar. 2
3 Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar. 2
4 Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar. 5
5 Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler. . 2
6 Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. 2
7 Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler. 1
8 Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. 0
9 Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. 3
10 Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular. 1
11 Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular. 1
12 Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder. 1
13 Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 4
14 Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. 4
15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. 5
16 Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. 5
17 Etkili iletişim kurar. 5
18 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 3
19 Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 107
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.28
Dersin AKTS Kredisi: 4