Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tanısal Mikrobiyoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
KMB-502 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. FATİH KÖKSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir mikrobiyoloji laboratuvarının düzenini tanımlar.
Tanıda kullanılan kimyasal maddelerin hesaplamaları açıklar.
Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi yöntemlerini tanımlayabilir.
Klinik örneklerin laboratuvar kabulünü özetler.
Gram boyayarak mikroorganizmaları tanımlar.
Besiyeri hazırlama yöntemlerini açıklar.
Fenotipik, serotipik ve genotipik tanı yöntemlerini açıklar.
İdentifikasyon amaçlı testleri manuel olarak uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Mikrobiyolojik tanıda kullanılan araç-gereç ve yöntemler hakkında bilgi kazanmak ve tanısal uygulamaları gerçekleştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Mikrobiyolojik amaçlı örnek alma, taşıma, uygun besiyerine ekim yapma, izolasyon ve identifikasyon yöntemleri anlatılmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü Tıp Fakültesi Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı toplantı salonu ve laboratuvarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mikrobiyoloji Laboratuarının önemi |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Laboratuvarın düzenlenmesi ve uyulacak kurallar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,
Web´ten yeni düzenlemeler hakkında bilgi toplama |
Düz anlatım, gösterim, tartışma |
|
3 |
Molarite normalite hesaplamaları ve TTS hazırlanması |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,
Örnek soru hazırlama |
Düz anlatım, gösterim, tartışma |
|
4 |
Dilüsyon metodları, seri, paralel ve logaritmik dilüsyon |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması
örnek soru hazırlama |
Düz anlatım, gösterim, tartışma |
|
5 |
Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi
Otoklav, pastör fırını ve Koch kazanı |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
6 |
Güvenlik kabinleri ve sınıflandırılmaları |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,
Kabinler hakkında önbilgi toplanması |
Düz anlatım, gösterim,
Grup çalışması |
|
7 |
Dezenfektanlar ve dezenfektan kombinasyonları |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,
Web´ten yeni bilgi toplama |
Düz anlatım, gösterim, tartışma |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Örnek alma, taşıma ve kabul kriterleri |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim, tartışma |
|
10 |
Fresh ve boyalı preparasyonlar, boyama çeşitleri |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,
Laboratuvar hazırlığı |
Düz anlatım, gösterim, tartışma |
|
11 |
Gram boyama ve özel boyalar |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar uygulamaları |
|
12 |
Besiyerleri, katkı maddeleri önemi ve türleri |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar uygulamaları |
|
13 |
Ekim teknikleri ve kolonilerin incelenmesi |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması,
Laboratuvar hazırlığı |
Laboratuvar uygulamaları |
|
14 |
Fenotipik identifikasyon ve Otomatize sistemler |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
15 |
Serotipleme ve Genotipleme |
Konuyla ilgili ders notlarının ve kaynakların okunması |
Düz anlatım, gösterim |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mikroorganizmaların morfolojik ve fizyolojik özelliklerini tanımlar.
|
5 |
|
2 |
Mikroorganizmaların genomik yapıları tanımlar.
|
2 |
|
3 |
Mikroorganizmaların virulans faktörlerini ve enfeksiyon oluşturma mekanizmaları açıklar.
|
2 |
|
4 |
Mikroorganizmalara karşı gelişen immun cevabı ve savunma mekanizmalarını tanımlar.
|
2 |
|
5 |
Mikroorganizmalara karşı etkili antimikrobiyal ajanları listeler.
. |
0 |
|
6 |
Mikroorganizmaların antimikrobiyallere karşı direnç geliştirme mekanizmalarını açıklar. |
0 |
|
7 |
Enfeksiyöz mikroorganizmaların laboratuvar tanısında kullanılan mikroskobi, kültür, serolojik tanı ve moleküler tanı prensiplerini listeler.
|
4 |
|
8 |
Mikroorganizmaların tanımlanabilmeleri için gerekli mikrobiyolojik testleri listeler. |
5 |
|
9 |
Klinik örneklerin alınmasından etken mikroorganizmanın tanımlanmasına kadar geçen süreçte kullanılan yöntemleri planlar ve uygular. |
5 |
|
10 |
Mİkroorganizmaları klinik örneklerden üretmek ve tanımlamak amacıyla uygun kültür ortamlarını, boyama yöntemlerini, biyokimyasal testleri ve moleküler tanı yöntemlerini uygular.
|
4 |
|
11 |
Mikroskobik inceleme için gerekli temel mikrobiyolojik boyama yöntemlerini ve biyokimyasal testleri uygular.
|
5 |
|
12 |
Mikroorganizmaları temel moleküler tanı yöntemlerini kullanarak tespit eder.
|
3 |
|
13 |
Alanıyla ilgili çalışmaları bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. |
0 |
|
14 |
Yürütülen araştırma projeleri kapsamında verilen görevleri yapar. |
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir. |
0 |
|
16 |
Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirir. |
0 |
|
17 |
Etkili iletişim kurar.
|
0 |
|
18 |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek düşüncelerini ve çözüm önerilerini sözlü ve görsel olarak aktarabilir. |
0 |
|
19 |
Alanı ile ilgili araştırma çalışmalarının yapılması, değerlendirilmesi ve sonuçların paylaşılması sırasında etik ilkelere uymayı gözetir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|