|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Gastrrointestinal Sistem Farmakolojisinde Pratik Yöntemler |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR537 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NURAN ÖĞÜLENER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Gastrointestinal sistem dokularının inervasyonunu tanımlar Gatrointestinal sistem dokusunda deneysel temel prensipleri açıklar Gatrointestinal sistemle ilgili bilimsel çalışmaların yürütülebilmesi ve değerlendirilmesi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders sonucunda, gastrointestinal sistemdeki organ ve dokuların innervasyonları, dokuların izolasyonu, dokularla yapılan in vitro deneylerdeki genel prensipler, farmakolojik çalışma yöntemleri, deney protokolleri,verilerin toplanması ve değerlendirilmesinin öğrenilmesi amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Gastrointestinal sistem düz kas özellikleri, tipleri, konrtaktil elemanları, Gastrointestinal sistem dokularında in vitro deneysel prensipler, Gastrointestinal sistem deneylerinde kullanılan solüsyonalr |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Düz kas, düz kas tipleri ve kontraktil elemanları |
Kitap ve literatür okumak |
Sunum, interaktif |
|
2 |
İzole organ banyosu deney sistemleri, izole organ banyosu deneylerinde kullanılan solüsyon çeşitleri ve bu solüsyonların içerikleri |
Kitap ve literatür okumak |
Sunum,interaktif |
|
3 |
Gastrointestinal sistemdeki dokularla yapılan in vitro deneylerdeki genel prensipler |
Kitap ve literatür okumak |
Sunum, interaktif |
|
4 |
Özefagus’un innervasyonu ve izole özefagus preparatındaki in vitro çalışmaların farmakolojik esasları |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
5 |
Özefagus’un izolasyonu ve bu dokuda yapılan in vitro organ banyosu deney protokoller |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
6 |
Mide’nin innervasyonu ve izole mide preparatlarında in vitro çalışmaların farmakolojik prensipleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
7 |
İzole mide preparatlarındaki organ banyosu deney protokolleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
8 |
Ara sınav |
Önceki çalışmaları tekrar etmek |
Sözlü sınav |
|
9 |
Duedonum’un inervasyonu ve bu dokudaki in vitro çalışmaların farmakolojik prensipleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
sunum, interaktif |
|
10 |
İzole duedonum preparatındaki in vitro organ banyosu deney protokolleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
11 |
İleum’un inervasyonu ve izole ileum preparatındaki in vitro çalışmaların farmakolojik esasları |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
12 |
İzole ileum düz kasındaki in vitro organ banyosu deneyleri ve deney protokolleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
13 |
Kolon dokusunun inervasyonu ve bu düz kasta yapılacak in vitro çalışmaların farmakolojik esasları |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
14 |
Kolon düz kas preparatındaki in vitro organ banyosu deney protokolleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
15 |
Deneydeki verilerin toplanması ve değerlendirilmesi |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri okumak |
Sunum, interaktif |
|
16/17 |
FİNAL DEĞERLENDİRMESİ |
Önceki çalışmaları tekrar etmek |
Sözlü sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. İzole Organ Preparatları, TFD Eğitim Sempozyumları Dizisi
2. Pharmacological Experiments on Intact Preparations
3. Pharmacological Experiments on Isolated Preparations
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
1 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
5 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
1 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
1 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
1 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 120 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|