Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ürogenital Sistemde in vitro / in vivo Deneysel Modeller |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR536 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. EDA KUMCU KARABAL Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilimsel araştırmalarda kullanılan temel araç ve gereçleri kullanabilir Araştırma yöntemleri ile ilgili bilgi sahibi olur Deney hayvanları hakkında bilgi sahibi olur In vitro in vivo deneyler hakkında bilgi sahibi olur İlgili ilaçların organ ve dokular üzerindeki etkisi hakkında bilgi sahibi olur Famakolojinin temel kavramları hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin sonunda öğrencilerin, laboratuar araç ve gereçleri, çözelti hazırlanması, ürogental sistemde izole organ deneyleri, in vitro ve in vivo çalışmalar, veri toplama sistemlerinin öğrenilmesi, verilerin elde etmesi ve değerlendirme tekniklerini öğrenmesi amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Urogenital araştırma yöntemleri. Urogenital sistem deneysel çalışmalarda kullanılan solüsyon,ilaç ve laboratuar ekipmanlarının hazırlanması ve kullanılması. Urogenital sistem organlarını ve hastalıklarını etkileyen ilaçlar hakkında bilgi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Farmakoloji anabilim dalının araştırma laboratuarları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laboratuar araç ve gereçlerinin tanıtılması |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
2 |
Deney hayvanları |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
3 |
Deney hayvanlarında enjeksiyon teknikleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
4 |
Hayvan anestezisi ve anestezi için kullanılan ajanlar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
5 |
Çözelti hazırlanması |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
6 |
Deneylerde kullanılan ilaçların konsantrasyon hesabı |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
7 |
İn vitro deney yöntemleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
Önceki çalışmaları tekrar etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
9 |
İn vivo deney yöntemleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
10 |
Ürogenital sistemde kullanılan in vitro deney modelleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
11 |
Ürogenital sistemde kullanılan in vivo deney modelleri |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
12 |
Deneysel patoloji oluşturmak için kullanılan ajanlar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
13 |
İn vitro ve in vivo kayıt sistemi |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
14 |
Verilerin toplanması |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek . Deney sonuçlarının değerlendirilmesi |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
15 |
Verilerin değerlendirilmesi |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek. Deney sonuçlarının değerlendirilmesi |
Sunum, beyin fırtınası, soru cevap |
|
16/17 |
FİNAL DEĞERLENDİRMESİ |
Önceki çalışmaları tekrar etmek |
Sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
1 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
4 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
4 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
2 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
2 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
1 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|