Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Teratojenite ve Teratojenik İlaçlar

Dersin Kodu : FAR526

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlaçların teratojenik etkisini bilir
Teratojenik etki mekanizmalarını bilir
Teratojenik etkiyi değiştiren faktörleri bilir
Teratojenliğin saptanması ve ilaçların teratojenik risklerinin sınıflandırılmasını bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : İlaçların teratojenik etkilerini öğretme ve bu ilaçları kullanan gebeleri değerlendirme becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği : Teratojinite nedenleri, teratojenik ilaçlar, teratojenik ilaçların etki mekanizmaları, FDA sınıflandırılması, teratojenik ilaç kullanan hastaların değerlendirilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Teratojenik etki Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
2 Teratojenik etki mekanizmaları Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
3 Teratojinitenin gebelik aylarına göre değerlendirilmesi I Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
4 Teratojinitenin gebelik aylarına göre değerlendirilmesi I Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
5 Teratojen Etkiyi Değiştiren Faktörler I Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
6 Teratojen Etkiyi Değiştiren Faktörler II Kitap ve literatür okuma Beyin fırtınası, sunum, soru cevap
7 İnsanlarda Teratojenik Etkinin Önlenmesi Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
8 Ara Sınav -Preparation for exam sunum, soru cevap
9 İnsanlarda teratojenik Etkisi Olan İlaçlar – I Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
10 İnsanlarda teratojenik Etkisi Olan İlaçlar – II Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
11 Gebelikte ilaç kullanımı I Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
12 Gebelikte ilaç kullanımı II Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
13 Gebelikte ilaç kullanımı III Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
14 Gebelikte ilaç kullanımı IV Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
15 Gebelikte ilaç kullanımı V Kitap ve literatür okuma sunum, soru cevap
16/17 FİNAL DEĞERLENDİRMESİ -Sınava hazırlık Sözlü -yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji-Oğuz KAYAALP
 Katzung and Trevor’s Pharmacology
 Goodman &Gilman´s The Pharmacological Basis of Therapeutics
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. 5
2 Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur 4
3 Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. 5
4 Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir 1
5 Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur 4
6 Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur 4
7 Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. 5
8 Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. 5
9 İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur 1
10 Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. 1
11 Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. 4
12 Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. 4
13 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur 5
14 Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4