|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Teratojenite ve Teratojenik İlaçlar |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İlaçların teratojenik etkisini bilir Teratojenik etki mekanizmalarını bilir Teratojenik etkiyi değiştiren faktörleri bilir Teratojenliğin saptanması ve ilaçların teratojenik risklerinin sınıflandırılmasını bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İlaçların teratojenik etkilerini öğretme ve bu ilaçları kullanan gebeleri değerlendirme becerisinin kazandırılması amaçlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Teratojinite nedenleri, teratojenik ilaçlar, teratojenik ilaçların etki mekanizmaları, FDA sınıflandırılması, teratojenik ilaç kullanan hastaların değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Teratojenik etki |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
2 |
Teratojenik etki mekanizmaları |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
3 |
Teratojinitenin gebelik aylarına göre değerlendirilmesi I |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
4 |
Teratojinitenin gebelik aylarına göre değerlendirilmesi I |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
5 |
Teratojen Etkiyi Değiştiren Faktörler I |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
6 |
Teratojen Etkiyi Değiştiren Faktörler II |
Kitap ve literatür okuma |
Beyin fırtınası, sunum, soru cevap |
|
7 |
İnsanlarda Teratojenik Etkinin Önlenmesi |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
-Preparation for exam |
sunum, soru cevap |
|
9 |
İnsanlarda teratojenik Etkisi Olan İlaçlar – I |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
10 |
İnsanlarda teratojenik Etkisi Olan İlaçlar – II |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
11 |
Gebelikte ilaç kullanımı I |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
12 |
Gebelikte ilaç kullanımı II |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
13 |
Gebelikte ilaç kullanımı III |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
14 |
Gebelikte ilaç kullanımı IV |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
15 |
Gebelikte ilaç kullanımı V |
Kitap ve literatür okuma |
sunum, soru cevap |
|
16/17 |
FİNAL DEĞERLENDİRMESİ |
-Sınava hazırlık |
Sözlü -yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji-Oğuz KAYAALP
Katzung and Trevor’s Pharmacology
Goodman &Gilman´s The Pharmacological Basis of Therapeutics
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
4 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
1 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
4 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
4 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
1 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
1 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|