|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gastrointestinal sistemin otonomik innervasyonu ve enterik sistem |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
2 |
Gastrointestinal sistemin otonomik innervasyonu ve enterik sistem |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
Enterik sistem tonus motilitesinde rol alan hormonlar ve otakoidler |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
Enterik sistem tonus motilitesinde rol alan hormonlar ve otakoidler |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
Gastrointestinal sistem düz kas farmakolojisi |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
Gastrointestinal sistem düz kas farmakolojisi |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
Üriner sistem farmakolojisine giriş |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
8 |
Ara Sınav |
Önceki çalışmaları tekrarlamak |
Sözlü sınav |
|
9 |
Mesanenin otonomik innervasyonu |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
Mesanenin otonomik innervasyonu |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
Mesane fonksiyon ve disfonksiyonu |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Mesane düz kas tonusunu etkileyen ilaçlar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
Mesane düz kas tonusunu etkileyen ilaçlar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
Korpus kavernozumun otonomik innervasyonu ve Penil erektil dokunun ereksiyonunu düzenleyen mekanizmalar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
Makale sunumları ve tartışmalar |
Deneysel çalışmalara katılmak ve ilgili literatürleri takip etmek |
Sunum, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
Final |
Önceki çalışmaları tekrarlamak |
Sözlü sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
0 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
5 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
2 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
0 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
0 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
2 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
0 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|