Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Klinik Farmakoloji I

Dersin Kodu : FAR520

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ
Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Klinik araştırmalarda etik ilkeleri tanımlamayı bilir
Reçete yazmayı bilir
Klinik farmakolojinin temel kavramlarını edinir
"İyi Klinik Uygulamalar" ilkelerini bilir
Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerlilik çalışmalarını tanımlamayı bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tedavi ve araştırma amaçlı ilaçların klinik kullanım ilkelerinin, akılcı ilaç kullanımının, klinik çalışmaların, faz çalışmaların ve reçete yazmanın öğrenilmesi.

Dersin İçeriği : Bu dersin kapsamında, akılcı ilaç kullanımı, faz çalışmaları ve reçete yazma konuları yer almaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yeni ilaç bulma yolları Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
2 Klinik Öncesi Değerlerdirme Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
3 Klinik ilaç araştırmalarının etik yönü Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
4 İyi klinik uygulamalar Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
5 Klinik ilaç denemelerinin çeşitli yönleri Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
6 Girişimsel çalışmalar Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
7 Gözlemsel çalışmalar Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
8 Ara sınav Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
9 Veri türleri ve analizler ve Eşdeğerlik denemeleri Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
10 Farmakovijilans Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
11 Farmakoekonomi analizleri Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
12 İlaç kullanım çalışmaları Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
13 İlaçların Biyoyararlanımı Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
14 Biyoeşdeğerlilik Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
15 Avrupa Birliğinde İlaç düzeni Kaynak okuma Sunu Soru-Cevap Beyin fırtınası
16/17 FİNAL DEĞERLENDİRMESİ Kaynak okuma Sözlü-yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Klinik Farmakolojinin Esasları ve Temel Düzenlemeler- Prof.Dr. S. Oğuz Kayaalp.
 Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji-Oğuz KAYAALP
 Katzung and Trevor’s Pharmacology
 Goodman &Gilman´s The Pharmacological Basis of Therapeutics
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. 5
2 Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur 5
3 Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. 5
4 Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir 5
5 Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur 5
6 Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur 5
7 Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. 5
8 Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. 5
9 İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur 4
10 Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. 4
11 Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. 5
12 Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. 5
13 Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur 5
14 Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 110
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.4
Dersin AKTS Kredisi: 4