Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Klinik Farmakoloji I |
|
Dersin Kodu |
: |
FAR520 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. YUSUF KARATAŞ Prof.Dr. CEMİL GÖÇMEN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Klinik araştırmalarda etik ilkeleri tanımlamayı bilir Reçete yazmayı bilir Klinik farmakolojinin temel kavramlarını edinir "İyi Klinik Uygulamalar" ilkelerini bilir Biyoyararlanım ve biyoeşdeğerlilik çalışmalarını tanımlamayı bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tedavi ve araştırma amaçlı ilaçların klinik kullanım ilkelerinin, akılcı ilaç kullanımının, klinik çalışmaların, faz çalışmaların ve reçete yazmanın öğrenilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin kapsamında, akılcı ilaç kullanımı, faz çalışmaları ve reçete yazma konuları yer almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yeni ilaç bulma yolları |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
2 |
Klinik Öncesi Değerlerdirme |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
3 |
Klinik ilaç araştırmalarının etik yönü |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
4 |
İyi klinik uygulamalar |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
5 |
Klinik ilaç denemelerinin çeşitli yönleri |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
6 |
Girişimsel çalışmalar |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
7 |
Gözlemsel çalışmalar |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
8 |
Ara sınav |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
9 |
Veri türleri ve analizler ve Eşdeğerlik denemeleri |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
10 |
Farmakovijilans |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
11 |
Farmakoekonomi analizleri |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
12 |
İlaç kullanım çalışmaları |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
13 |
İlaçların Biyoyararlanımı |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
14 |
Biyoeşdeğerlilik |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
15 |
Avrupa Birliğinde İlaç düzeni |
Kaynak okuma |
Sunu
Soru-Cevap
Beyin fırtınası |
|
16/17 |
FİNAL DEĞERLENDİRMESİ |
Kaynak okuma |
Sözlü-yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çalıştığı alanda bilinçsiz ilaç kullanımının önlenmesi, ilaç kaynaklı sorunların saptanması, gibi alanlarda araştırmalar yapabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
2 |
Temel Farmakolojik bilgilere sahip olur |
5 |
|
3 |
Farmakoloji biliminin yüklediği sorumlulukları yerine getirebilecek bir uzmanlık becerisine sahip olur. |
5 |
|
4 |
Farmakolojide deneysel araştırma yöntemlerini bilir |
5 |
|
5 |
Blgilerini akademik ortamda sunabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
Bilimsel bilgiye ulaşabilme becerisine sahip olur |
5 |
|
7 |
Farmakovijilans hakkında bilgi sahibi olur. |
5 |
|
8 |
Akılcı ilaç kullanımında ki temel ilkeleri günlük uygulamaya uyarlayabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
9 |
İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur |
4 |
|
10 |
Deneysel farmakoloji projesi tasarlayabilme, yürüteblme ve deneysel sonuçları yorumlayabilme becerisine sahip olur. |
4 |
|
11 |
Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
12 |
Yardımcı sağlık personelinin, Farmakoloji eğitiminde görev alabilme becerisine sahip olur. |
5 |
|
13 |
Akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi sahibi olur |
5 |
|
14 |
Farmakolojinin araştırma alanlarını bilir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|